Gå til innhold

Noen førstegangsfødende hvor fødselen har satt i gang selv om....

Anbefalte innlegg

...selv om hodet ikke har vært helt festet?

Jeg var hos jordmor idag, og fikk beskjed om at hodet til Lillegutten fortsatt ikke er helt festet.....

Hun sa at han veier godt over 4 kilo nå, og jeg har termin torsdag.

Men hun tror ikke at jeg er moden, siden hodet ikke har festet seg skikkelig ennå.

(hun ville ikke sjekke om jeg var moden)

Mest trolig må jeg bli satt i gang eller på kur om en ukes tid, sa hun....

Jeg har jo de siste dagene lagt meg med et håp om at jeg skal våkne av rier eller vannavgang.....men det virket som om hun ikke tror det kommer til å skje...............hmmm....

Har noen av dere andre opplevelser, som kan gi meg litt forhåpninger, så blir jeg glad for tilbakemeldinger:=)

Fortsetter under...

Merkelig at din jordmor skal si det....om hodet er festet eller ikke har da ingenting med når fødselen starter...?jeg har termin på søndag og jeg var til jordmor idag,hun sa hodet ikke var festet helt her heller,men at det hadde ingen betydning...

Da jeg gikk gravid med min sønn festet ikke hodet seg. Han lå godt nedi bekkenet, men var ikke festet.

Jeg venter nå nr 2 og har vært på fødselssamtale hos jordmor. Fikk nå vite at babyen til ca 15-20% av førstegangsfødende ikke fester seg før fødselen. Av 2.gangsfødende er det så mange som 50% hvor hodet ikke fester seg, fikk jeg vite.

Det er altså ikke noe problem om ikke babyen fester seg før fødselen. Det som er viktigst er at gutten din ligger riktig vei. Sønnen min lå med hodet ned fra ca uke 29. Nå er jeg 31+6 uker på vei med ei jente som fortsatt sviver rundt og rundt der inne. Håper hun snart parkerer med hodet ned...

Lykke til Flowergirl:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...