Salsa Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Vi fikk ei lita (stor) prinsesse på 17. mai, og nå koser vi oss hjemme om dagen. Hun kom 1 dag før termindato, veide 4670 gram og var 51 cm lang. På sykehuset gikk hun ned litt mer enn de "tillatte" 10 prosentene, men jeg har fått igang melkeproduksjonen, og veiing i går viste en oppgang på 160 gram igjen. Så sånn sett er vi i rute. Det som forundrer meg litt, er at hun sover så mye. Om natten må jeg vekke henne for å gi mat, for ellers sprenger det veldig i puppene. Er dette normalt? Kan hun ha litt gulsott uten at de har oppdaget det på sykehuset? Hun var veldig rolig der også, men jeg tenkte ikke på å spørre om det da. Var bare glad for at hun ikke skrek like mye som et par andre på rommet. Bør jeg kontakte helsestasjonen eller føden for å spørre, eller er noen barn bare så rolige når de er nyfødte? Sønnen min på 20 mnd var mye mer aktiv og våken, så jeg sammenligner jo med ham, jeg da.
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 tror det er normalt. min nr 2 er også slik. bare sov og spiste første tiden. men hvis hun ikke virker interessert i å spise bør det sjekkes ut. kan jo stikke innom HS og veie henne, og evt nevne hvordan hun er. lykke til, og kos dere!
hebbe lille, fødeklar Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 noen barn sover rundt fra fødsel, men går det over 8- 10 timer ville jeg vekket henne pga fare for dehydrering. men det er ikke farlig om hun bare sover å spiser, noen er bare slik, du merker nok om det er noe galt.. hvis allmentilstanden er dårlig.. men det høres veldig normalt ut, men det er du som er med henne og om du er usikker så hadde jeg tatt rådet om å ta en tur til hs. Bedre det enn å være etterpåklok.)
røre-røre og lille umulius Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Saann var min gutt ogsaa. Sov for det meste og maatte vekkes for aa spise.det trenger du ikke!! Det er bare aa legge ungen til puppen mens den sover.Ungen tar puppen selv i sovne. Har du lite melk saa legg ungen til puppen ofte,ellers hver 3-4 time. Er du redd for at den lille skal ha litt gulsott saa ha masse lys paa. Stikk innom hs for aa veie ungen ofte saa slipper du aa tenke paa om ungen faar for lite mat eller ikke. Ikke stress men kos deg masse med den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå