Gå til innhold

Asymmetrisk hodefasong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6mnd har så "skjev" hodefasong. Hodeskallen står mer ut på den ene siden sammenliknet med den andre. Det er ikke så lett å se, men jeg kjenner det veldig godt. Er dette noe som vil rette seg opp? Han har ingen favorittside, så det er ikke det at han har klemt den ene siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Gutten min har også litt asymmertisk hodefasong, men han er også skjev i bakhodet i tillegg, og det ene øret står mer ut enn det andre, så han ser litt morsom ut akkurat nå. :o)

Det høres ut som gutten din ikke har så veldig skjevt hode siden det ikke synes så godt, så jeg ville tro at det retter seg.

Skrevet

Vil ikke skremme deg,men har du sjekket han for KISS?

KISS er en skjevstilling i nakken som kan være veldig plagsomt for babyen,det er mange andre symtomer også da selvfølgelig.

(www.kiss-kidd.no eller com husker ikke helt)

Skrevet

Jenta vår er også skjev i hodet. Hun lå og stanget veldig lenge før hun ble tatt med hastesnitt og er ganske flat på den ene siden av panna. Dette gjør at hun har et veldig sjarmerende blikk der det ene øyet er littegrann åpnere enn det andre. Legen sier det vil rette seg ganske bra ut etterhvert, for når hjernen vokser vil den alltid vokse symmetrisk og hodeskallen vi føye seg etter denne, men at dette kan ta et par tre år. Dette gjelder nok gutten din også. De aller færreste er jo helt symmetriske i hodet, etterhvert som hodet vokser seg til og i tillegg får hår, er de aller fleste helt fine i fasongen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...