ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hvor lenge lar dere flaskene koke? Må flaskene kokes på nytt hvis de blir stående ubrukt noen dager? Hvordan oppbevarer man best ferdig kokte, rene flasker?
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Vasker i Zalo og varmt vann, skyller skikkelig og koker i ca 5 min. Putter flaskene og div annet til mating i 2 bokser (vasket på forhånd) og som har lokk på. Greit å ha alt på ett sted og at ingen smuler o.l kommer oppi.
palia Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg lar flaskene koke et par minutter, tar ikke tiden så vet ikke helt eksakt. Koker ikke flaskene på nytt selvom jeg har de en uke eller to ubrukt i skapet, tar "lokket" eller hva det heter på flasken så er den jo tett, og har de stående i kjøkkenskapet.
hali er stolt tvillingmor Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Man koker ikke flaskene for at de skal bli sterile, men for å drepe bakteriene som lett danner seg i melka. Her skyller vi flaskene i kaldt vann etter bruk, deretter vaskes de i varmt zalovann, før vi koker flaskene i 6-10 min, lar de lufttørke og legger de i en stor bolle, også legger vi et rent kjøkkenhåndkle over. Anbefaler disse sidene: http://www.flaskeposten.org/
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2006 Takk for svar alle 3 Fin side, det hali ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå