Gå til innhold

Desember: Kvinneundertrykking

Anbefalte innlegg

Jeg synes vi kvinner er så flinke til å holde hverandre nede. I mitt 23 år lange liv har jeg erfart at det er de færeste menn som gidder å henge seg opp i hvordan kvinner kler seg, oppdrar barna sine etc. Men det er alltid kvinner som må kommentere. Husker når jeg gikk på vgs, måtte kle meg "moteriktig" og være slank, ikke for å virke attraktiv ovenfor gutta, men for jentenes skyld. Og slik var det med alle jentene i klassen. Hvorfor er det egentlig slik at en kvinne er kvinnens verste fiende. Har det noe å gjøre med at vi kvinner er så snakkesalige, og det er ikke alltid vi har noe fornuftig å snakke om. Da begynner vi med "mobbing" og baksnakking. Nå sier jeg ikke at jeg selv er noe bedre, får ofte høre av mannen at jeg ikke burde legge meg oppi hvordan andre skal oppføre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5132621-desember-kvinneundertrykking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

de fleste av mine "gamle" venner fra skolen har valgt studentlivet og jeg har valgt familie og jobb. Når de er hjemme på ferie så er de veldig frampå å fortelle meg om hvor kjedlig livet mitt må være som ikke bor i "bofelleskap" og fester heletiden og har baaare kult! blir såå utrolig lei dette. sist de var hjemme tok jeg et oppgjør en gang for alle. sa at jeg hadde aldri trivdes hvis jeg skulle ha levd livet mitt som de gjør, men håper at dere har det bra og at dette er det dere vil. da er det kjempe bra! Jeg har det som plommen i egget jeg skal jeg si dere. har et flott hus, en flott samboer, ei super søt og flott datter som jeg elsker over alt og en jobb jeg trives i. hva mer kan jeg ønske meg???

da kan dere tro det ble stilt. kom frem til slutt at det var kanskje ikke sååå kult for dem heller for de hadde jo dårlig råd o.s.v ønsket seg jo familie de og.....men.....

skjønner ikke hvorfor vi ikke kan være glad på hverandres vegne og heller respekter at vi har forskjellige verdier.

hehe....det var dagens moral-preik......hihi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...