Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke til å amme mer enn to mnd ca, og følte meg som den elendige moren.

Dere som ikke ammet så lenge, hva var grunnen?

Her ble det bare mindre og mindre melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet vel egentlig aldri... Vesla lærte seg rett og slett aldri å få skikkelig tak. Ikke at det hadde særlig hensikt for henne heller; det var ikke melk å hente på den tiden vi prøvde som hardest. Jeg pumpet 8 ganger om dagen, men jeg tror aldri jeg kom over 60 ml tilsammen hver gang jeg pumpet. Da det til slutt tok over et døgn å pumpe nok melk til ett eneste måltid (tynn, blå melk) gav jeg opp. Opplevde aldri melkespreng eller ammevondt. Sluttet med pumping på dagen, og så aldri en dråpe mer...

Det opplevdes som fryktelig å ikke få til ammingen. Jeg ville jo så gjerne, og ingen i helsevesenet syntes det var noe særlig med mme. Dette resulterte i at jenta vår ble tynn og stille og jeg ble kjempedeppa. Da jeg pakket bort alt pumpeutstyret og begynte skikkelig med mme rettet heldigvis alt på seg! Ikke har hun tatt skade av det, heller. Hun er veldig smart og lærte seg tidlig å prate! Og (bank i bodet!) hun er aldri syk! Heldigvis. For selvfølgelig hadde brystmelk vært det beste...

Skrevet

Da gutten var 8 mnd ville han ikke mer. Han bare snudde seg bort og skrek. Så da sluttet jeg med (litt) dårlig samvittighet.

Men det var jo fordi vi fikk det til! Det er klart at mm er det enkleste og sunneste og alt det i utgangspunktet, men ikke dersom man ikke får det til eller trives med det. Syns det er dumt at det har blitt sånn at man skal ha dårlig samvittighet for det er ikke bstandig slik at man har ett reelt valg. Det burde være unødvendig at man må gå å forsvare seg for slikt. Og den samvittigheten er ikke bare å velge bort!

Det eneste som ikke er i mme er antistoffer, og de fleste barn får jo det i seg med tiden likevel.

Skrevet

Ammet til 16 mdr.

Skrevet

Ammet hhv 12 og 15 måneder, men det var jo fordi jeg faktisk hadde nok melk og ungen fikk det til og alle var fornøyde. DU er ikke en dårligere mor av den grunn, man kan bare prøve sitt beste og er ikke det nok så vokser ungen opp likevel! Moren min amma et par uker med hver av oss og så var det bare ikke mer å hente, uansett hva hun gjorde, og det er klart vi vokste opp uansett, og med verdens beste og mest omsorgsfulle mamma! Amming er ikke det som avgjør hvor bra mamma du er, det er alt det andre.

Skrevet

Ammet i 6 mndr.. Da snudde hun seg bort og nektet mer.. Pumpet i 3 uker, men hun skull eikke ha på flaske heller. Da gav jeg opp..

Jeg hadde melkespreng fra første trimester i sv.skapet..

Og det er snakk om få måneder siden melka (endelig) ble borte.. Nå er Christina 2 år og 8 mndr..

Synd man ikke få donere etter barnet her blitt 6 mndr..

Skrevet

Ammet førstemann i 13 mnd. Var da gravid igjen. Mini ammes ennå og han er 15 mnd+ at eldste også får en liten skvett i ny og ne ( han fyller tre i sommer). Det har jeg møtt mange reaksjoner på. men det bryr jeg meg lite om:)

Skrevet

første ammet jeg til ha var 7 mnd. da ville ikke han ha pupp lengre.

andre ammet jeg til han var 15 mnd, hadde problemer med å slutte han, ville ikke gi slipp.

Skrevet

Ammer enda jeg.... Gutten vår ble to år nå i mai, og han får litt på morgenen. Han elsker det, derfor har jeg enda ikke kuttet ut. Tror snart det går av seg selv da, i går morres glemte han det. Jeg var helt i sjokk, men i dag skulle han ha igjen....

Skrevet

Ammet i ca 5 mnd. Da jenta var litt over 2 mnd begynte hun å bli veldig vanskelig å legge til. Først nektet hun å ta den ene puppen. Siden hylte og skrek hun og snudde seg bort hver gang jeg forsøkte å amme henne. Begynte å pumpe og gi flaske da hun var 3 mnd, ga opp og begynte med mme da hun var 5 mnd. IKKE moro, og var langt nede psykisk pga dette, hadde stor skyldfølelse - men måtte gi opp for å klare å ta vare på meg selv og jenta....

Etter en tid fikk jeg det på avstand, og vet nå at det er de færresete som kommer seg gjennom ammeperioden uten problemer. Vær glad så lenge du klarte det, og konsentrer deg om å nyte babytiden resten - det er min erfaring til neste gang!!

Skrevet

Jeg ammet nesten 4 mnd med begge barna. Melken bare forsvant. Prøvde å holde den lenger med andre mann, men det hjalp ikke.

Følte meg ikke som verdens verste mor. For jeg kunne jo ikke noe for det.

Skrevet

jeg ammet i ca en mnd sist, og litt om natten etter det, men pumpet meg til hun var 5.5 mnd ca,,, hun fikk mme innimellom da,,,, før jeg gav opp

Skrevet

førstemann til hun var 4mnd og andre bare i 2 uker.... masse problemer... og dårlig samvittighet. Men etter en prat med helsestasjonen som oppmuntret meg ble det bedre. Funker det ikke så funker det ikke!!! Vi er ikke dårlige mødre av den grunn.

Jeg fikk depresjon av ammingen som satte igang hormoner som ikke viste jeg hadde engang :-(..

Skrevet

Ammet til barna mine var 4 mnd, da klarte jeg ikke mere. Hadde problemer fra begynnelsen, men sykehuset pushet på. Men etter 4 mnd, var det blodblandet morsmelk. Selv med ammeskjold, barna mine overlevde godt de :) De var egentlig mere happy med flaske. Følte meg som den elendige moren jeg også, for alle fortalte meg om antistoffene jeg hadde i melka, forbygging mot allergi etc.

Skrevet

Ammer faktisk enda. Poden får noen dråper hver morgen. Han er nå 2 år og 8 måneder.

Skrevet

Avvente henne da hun var 17 mnd.

Skrevet

jeg ammet til hun var 12 mnd hun første.. hun siste ammet jeg til hun var 7 mnd.. da var det helt tomt.. hun la ikke på seg i hele tatt.. ikke så flink enda heller men jeg vet at hun får mat da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...