Gå til innhold

o lykke - o dundersalt.....


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Et par-fire drops med dundersalt midt på dagen, og kvalmen holder seg unna i flere timer!!!!! morsom tilleggsopplysning: dundersaltfabrikken er i samme byen som svigermor bor :) hihihi... kanskje jeg må ringe og takke henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er rart hvordan ting funker... Er heldigvis ikke så mye kvalm, kommer innemellom men generellt ingenting.

Men var innom 3. trimester og tittet i sted... Og der er det mange rare dillaer....:)

Tenk å bare stå å lukte på bensin eller kunne så lenge i kjelleren bare for å lukte.

Har selv merket at jeg er super oppmerksom på lukter selv. Har alltid vært sær på det, men nå er det ekstremt, og noe lukter faktisk annerledes enn det det gjorde før. I kjelleren der jeg bor, på vei til garasjon under blokka, lukter skikkelig annerledes...merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige graviditet ble jeg skikkelig kvalm ved lukta av smelta ost. Satt jeg på bussen kunne kun EN "feil" lukt medføre at jeg måtte hive meg av bussen og spy. Jeg hadde kick på asiatisk mat, spesielt friterte blekksprutringer, spiste 25stk på en gang... men det kom i retur og da, hehehe :) Jeg hadde sykt lyst på jordbær (ganske vanlig for gravide har jeg hørt), men jeg var gravid midtvinters så det ble med trangen. Jeg var helt hekta på vaffelkjeks med sitron, og kunne drept for salte potetskruer av og til. Men generelt sett var det fler ting jeg ikke tålte lukta/smaken av enn ting jeg hadde dilla på.... spennnende å se hvordan det blir denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke noen sånne dilla ting jeg. Burde vel egentlig være glad for det. Det værste er vel å få dilla på masse usunne ting, så om det kommer noen noen sånne håper jeg det er på epler eller salat eller sånn..hehehe....

Hvor gammel er sønnen eller datteren du har fra før?

Dere skulle flytte sa du, hvor skal dere flytte hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei nyyydelig datter på 2 år (april-jente) fra før. Hun var et såkalt ferie-uhell... ikke planlagt, men ååååh så ønsket og elsket!!! Denne er nesten planlagt, men skulle ikke bli til før utpå høsten en gang. Ser ut til at vi er veldig kompatible jeg og kallen, så jeg blei smelt på tjukken raskere enn vi tenkte, hehehe :) vi skal flytte på landet, fra Trondheim til ei lita bygd ca 2 timer utenfor byen. Dvs vi hååååper.... er i forhandlinger med selger om huset nå denne uka :) spennende!!!

 

Har du noen fra før eller er dette den første? Jeg syns fremdeles det er så fantastisk at du har spire der inne.... det er jo virkelig et mirakel!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie uhell...hehehe... Morro.. ;) På den nye bebisen så har du termin nesten som meg ikke sant? Jeg har 10 januar.

 

Jeg har ingen barn fra før, så dette blir vårt første. Min samboer har en datter på 7 år, men han har ikke noe samvær eller noe kontakt med henne pga morra er psyco.... De har ikke vært sammen siden dattra ble født så dette her blir på en måte hans første ordentlige og planlagte barnet. Vi gleder oss.

Ja det er et fantastisk vidunder at det er noe der inne....er så nærvøs for at jeg ikke skal se hjertet på torsdag. Hadde jo en MA i januar, men da hadde jo ikke hjertet begynt å slå i det hele tatt da. :( Hatt mye uhell kan man si, men det er slutt på det nå. Håper jeg.

 

Åh, det er stress å selge hus ass.... :) Solgte den gamle leiligheten min for litt over ett år siden... Hadde allerede kjøpt nytt da, så var nærvøs når det tok lenger tid å selge enn jeg hadde trodd...:) Stort hus dere skal eller har kjøpt eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har termin omtrent samtidig ja - jeg har foreløpig 8.januar. Men skal til lege 8.juni og har bestemt meg for å be om tidlig UL for å bestemme termin litt mer nøyaktig. I følge menskalkulatoren er jeg nemlig 3 år på vei, hahaha! Har ikke hatt mens siden jeg ble gravid med lillejenta... :) Så jeg kan egentlig være alt fra 7 til 10 uker på vei, hakke peiling.

 

Vi krysser fingre for at spira deres klamrer seg fast der inne :) Godt å vite at pappan gleder seg han og! Det blir ei fin tid framover for dere begge!

 

Huset vi har er ca 80m2, det vi skal kjøpe er ca 200m2. Med FEM soverom!!! hohoooo... digert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kvm ja, da snakker vi...:) Samboer har også lyst på hus, men det er jo så sykt dyrt her i Oslo, så vi får se hva som skjer... Vi har bare en to roms vi nå, men den er på 60 kvm, så det jo plass til en liten her, men vi må skaffe oss noe større om et par år.

 

3 år på vei, ja, føde en konfirmant du da...hehehe, slipper søvnløse netter på den måten ;)

 

Klamre seg fast gjør nok spira, er ikke redd for å ha en SA, men mer redd for en MA. Men nå som hjertet har slått og tydeigvis et sterkt ett, så får vi vel regne med at alt er ok???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligmarkedet i Oslo er nok ikke det letteste i landet nei... jeg vil forøvrig anbefale å få tak i et eller annet med to soverom - vi bodde på en knøttliten to-roms i tyskland fra lillejenta var 4.5 til 9mnd, og det var et mareritt om natta. Jeg måtte amme hele tiden (hun kjente jo melkelukta fra meiri-mamma'n konstant) og det ble h#%¤&/ trangt i den 90-senga med mamma, pappa og bebis!!! Utrolig deilig å komme hjem til Norge og legge lilletrollet over på eget rom...

 

Blir godt å komme seg på UL og få nøyaktig termin ja :) Ikke helt enkelt å regne ut fra samleie heller, det skjer jo litt oftere enn en gang pr mnd det da... og siden det var "slump" denne gangen også så har vi jo ikke nøyaktig dato for div. action heller.... hehe ja vi får se om det blir nyttårsbarn eller om jeg og du skal "kalve" samtidig likevel :)

 

Jeg føler meg litt dum nå, men siden jeg har hatt kun to graviditeter i hele mitt liv og begge (så langt i hvert fall) har gått uten problemer, så har jeg enda ikke skjønt helt hva en MA er...? Hva er eventuelt forskjellen på en SA og en MA? håper du ikke ler av meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg ikke ler, på begynnelsen her inne skjønte jeg ikke noe av det folk snakka om her.... MA, er når hjertet til fosteret ikke slår, eller slutter å slå inni livmor, men kroppen tror fortsatt den er gravid, så den støter ikke ut foster sånn at man må få utskrapning Samme prosedyre som når man tar "vanlig" abort. SA er når man mister med blødninger og kroppen kvitter seg med fosteret selv.... Jeg hadde jo MA og fant det bare ut ved ren tilfeldighet..... Jeg hadde det som du har det nå, visste ikke hvor langt jeg var på vei for jeg hadde hatt ujevn syklus og pleier jo ikke skrive opp når jeg hadde mens og sånn.

 

Vi har heldigvis plass til egen seng til babisen inne på rommet, og mulighet for å gjøre soverommet litt større om vi vil. Og kjæresten min kan sove gjennom en krig, kan jo hoppe i senga uten at han våkner, så det går nok bra, hehehe...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iselin :o)

først av alt vil jeg bare gratulere deg kjempe masse med mirakel bebisen din!!!! for et lite mirakel!!!

jeg hadde også en ma i januar.... og fant det ut tilfeldig i uke 15.... helt grusomt :-( men jeg såg at du skrev at da hadde ikke hjertet begynt å slå, også bare lurte jeg på hvordan du vet det? om jeg også hadde visst noe slikt kunne jeg kanskje roa nerva litt nå...... har sett hjertet slå i uke 8+3, men er fortsatt urolig jeg!

skal du på ultralyd igjen på torsdag? er du på ullevål eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..:)

 

Tusen takk, ja jeg er så utrolig glad for at det var litt lykke oppi all denne ulykken. Det har jo vært harde tider i det siste, men nå ser alt fantastisk ut..:)

 

Jo, for jeg trodde jeg var ca 8 uker på vei da, eller jeg var kanskje det, men fosteret som døde var bare seks uker ca stort, så da regner jeg med at hjertet aldri fikk lov å slå....:(

 

Ja, skal på ultralyd på torsdag på Ullevål. De følger meg opp hver uke nå pga operasjonen jeg hadde og pga at dette som skjedde meg er veldig sjelden og alt sånn.. men legen virket veldig positiv, for han sa at på torsdagen skulle jeg få se hvor stor forandring det var på fosteret. Og jeg har fremdeles kjempe ømme pupper og sånn, er trøtt og....snork...:)

 

 

Hadde du ikke vært på ultralyd når du hadde MA? Det MA greiene er skumle saker....:(

Skal eller, går du på UL på ullevål og eller? Tror ikke man får oppfølging så ofte som mange gjør om det ikke har eller er noe spesielt. Men skjønner hva du mener, det er så fint å få bekreftelse ofte på at alt er ok. Iallefall etter det vi (med tanke på ma) har opplevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe bra at du får så bra oppfølging nå, det må du ha !!!!!

jeg får ikke noe spes oppfølging, jeg fikk bare en tidlig ul i uke 8, men er fortsatt nervøs så jeg har bestilt en privat til neste onsdag..... er da 11+2!!! jeg orker bare ikke gå å være så bekymret jeg, blir helt opphengt i det jeg!!! også har jeg ikke så masse symptomer heller, men er fortsatt øm i puppene, og det var jeg ikke forrige gang når jeg tenker tilbake! Er litt kvalm noen ganger, men ikke veldig mye, og er litt trøtt!

Nei, når jeg hadde ma sist merket jeg bare en bittebitte liten blødning i uke 15- fikk kjempe dårlig følelse og dro på legevakta, og kom til ullevål til ul... da hadde fosteret stoppet å utvikle seg i uke 8! Det er kjempe skumle greier :-(

men en må jo bare regne med at det går bra denne gangen, er jo ikke noe større sjanse for at det skal skje igjen selv om det har skjedd en gang :o)

og du har jo en virkelig super-spire,en liten kjemper:-) så det går helt sikker bra !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man blir gal av å gå rundt å tenke på om "babyen" lever... Jeg er sånn selv jeg, selv om jeg vet at jeg snart skal på Ul igjen. På lørdag, dagen etter UL begynte jeg å tenke at NÅ lever det ikke lenger, nå skjer det, nå begynner jeg å blø... hele tiden sånn... Jeg som også har operasjonssår på magen går nesten hysterisk og kjenner etter hele tiden. Om dette her er vondt fra såret eller om det er vondt fra der spira ligger.... Nå har jo jeg fått beskjed av legen og ta det med ro da, så de siste dagene etter jeg kom hjem fra sykehuset, ble skrevet ut 17 mai, har jeg bare ligget på sofaen.... Jeg KJEDER MEG IHJEL. Jeg har så lyst å trene, men jeg vet at det ikke blir noe av enda...

 

Ja, jeg må jo ha en liten kjemper der inne... etter alt den har gjennomgått....narkose, anitbiotika, piller (smertestillende da) ja...

 

 

Har du noen barn fra før eller? Bor du i Oslo du og?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...