Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Er det noen som kan fortelle meg symptomer på UVI? Får man vondt i magen??
Sara Rompompei Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 I begynnelsen merker jeg at det lukter av urinen. Man tisser ofte og det kan gjøre vondt når/eller rett etter du tisser. Kan ikke akkurat si jeg har pleid å få vondt i magen. Uansett så hjelper det å drikke tranebærsaft. Det koster mindre enn medisiner og er bedre for kroppen din. Det er godt og sunt. Var jeg usikker på om det var UVI så ville jeg prøvd å drikke saft noen dager for å se om det gav seg. Du får kjøpt tranebærsaft på helsekosten. Jeg drikker ca 1 liter hver dag i en uke. Det jeg ikke bruker fryser jeg ned så har jeg til neste gang. Lykke til )
kl:) Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Man kan også ha UVI uten å merke/ha spesielle symptomer, dette gjelder særlig gravide -en av grunnene til at vi alltid skal levere urinprøve når vi er til kontroller!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Når det gjelder tranebær så fikk jeg beskjed fra jordmor om at det ikke er forsket på hvordan virkning dette har på fosteret... Jeg har spist tranebærpiller i endel år nå, fordi jeg stadig har UVI. Men etter at jeg ble gravid fikk jeg en sinnsyk hodepine av å ta de.... Så ikke vet jeg. Hvis du blir plaget så fikk jeg følgende tips: - ikke fjerne håret nedentil - ikke bruke stringtruser - sove truseløs for å få "luftet" Jeg har fulgt disse rådene, og har har ikke hatt UVI etterpå (hadde det 3 ganger de første månedene før jeg begynte å følge disse rådene..)
Sara Rompompei Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Jo, det er forsket på tranebær. Og det er bevist at det virker. De er dessuten snillere mot kroppen enn antibiotika (som man jo ikke bør ta for mye av). Fikk tips av en lege for en del år siden. Og har siden aldri trengt medisin. Har selv prøvd kapsler, men synes ikke de virket. Må har tranebærsaft. For å unngå UVI er det også lurt å tisse etter samleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå