Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hei jeg skal til ekstra oppfølging på sykehuset pga for mye sukker i urinen etter flere sjekker.Noen flere som har opplevd dette? Jeg vet ingenting om det og hva det egentlig har å si for meg selv og barnet. Takker for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Hei! Jeg har ikke sukkersyke men min søster har. Hun har nå 2 nydelige barn på 6 og 9 år =-) Dersom du har sukkersyke er det viktig å ikke ha for høyt sukkerinnhold i blodet, hverken for barnet eller på lang sikt heller ikke for deg. Vet ikke helt hvilke konsekvenser dette har for barnet men tror babyen blant annet kan bli stor hvis du har for mye sukker i blodet. Dersom du søker på sukkersyke eller diabetes så finner du mye å lese på. Der er ei egen forening for diabetikere (tror det heter Norges Diabetesforening eller noe slikt) og der er det mye informasjon å hente. De som har sukkersyke produserer for lite insulin. Insulinet sørger for å frakte sukker fra blodet og ut til kroppen. Dersom man har sukkersyke føler man seg ofte slapp og lite opplagt. Ikke mye jeg kan bidra med her men håper det var til litt hjelp. Hilsen meg =-)
vims-74 Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Hei Du vil sikkert måtte ta en glukosebelastning på sykehuset, for å se om tilførsel av sukker får blodsukkeret ditt til å stige mer enn normalt. Om det stiger mer enn normalt er første skritt å endre kostholdet, redusere mengdel av sukker og andre raske karbohydrater i maten slik at blodsukkeret ikke stiger unormalt mye etter måltidene. Om en slik endring og fysisk aktivitet ikke er nok, kan det bli aktuelt å starte med insunlinbehandling i tilegg. For barnet vil det si at ditt høye blodsukker gjør at barnet kan vokse raskere enn normalt, og bli "svært stort" Dette kan igjen føre til at en normal fødsel kan bli vanskelig, og at barnet må bli forløst tidligere enn termin. Du vil sikkert få kjempemasse informasjon om dette på sykehuset, men det er ingen grunn til bekymring, dette går så bra skal du se Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå