jejeje Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 hei Jeg lurer på når man begynner med kynnere og hvordan det kjennes?
- Heidi - Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Hei! Tror jeg kjente kynnere første gang rundt uke 12. Visste ikke hva det var til å begynne med, trodde det var babyens rygg eller noe jeg kjente... Magen, eller livmora, blir veldig hard. Jeg har ikke noe vondt men kjenner at det "tar" eller knyter seg. Merker det godt nå når jeg går, blir tung i magen og setter meg helst ned da. Er i uke 27 og hvis jeg ligger på magen når jeg får kynner "kuler" magen seg, etter noen sekunder eller kanskje ett minutt går det over og magen flater ut igjen. Hilsen meg =-)
Rut Bram Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Som regel etter uke 18, har jeg lest. Jeg har kjent kynnere siden omtrent den tiden. Magen (livmor) blir steinhard, og kan være litt vond å ta på. I begynnelsen er det litt vanskelig å kjenne om dette er kynnere eller bare babyen som snur seg. Sammentrekningen varer i kanskje 20-40 sekunder, så blir magen "myk" igjen. Jeg har foreløpig sjelden mer enn en etter to slike i løpet av en dag. Ofte om kvelden. Dette er mitt andre barn, sist gang kjente jeg ikke noe til dette før ganske sent i svangerskapet - denne gangen kjenner jeg det mye tydeligere og har kjent det fra ganske tidlig av.
Fødemaskinen Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Jeg hadde kynnere i uke 13. Oppsto etter en veldig stressende arbeidsuke. Startet med at det gjorde vondt, dvs sterke menssmerter omtrent samtidig som magen min ble steinhard. Etter noen sekunder ble magen myk igjen. Dette gjentok seg noen ganger i løpet av en kveld. Men har ikke hadde vonde kynnere siden. Kun magen som har strammet seg uten smerter, gjerne på kvelden etter en slitsom dag.
Pingo Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg visste ikke at det var kynnere jeg hadde før jordmor sa det til meg :-D Tror jeg begynte å få det i uke 19-20. Får det ikke hver dag, men noen ganger flere ganger på samme dag. Kommer oftest når jeg ligger og slapper av faktisk, hele magen blir steinhard og "buler", så går det over etter 30 sekunder kanskje. Merkelige greier, men ikke vondt, bare litt ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå