Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Må bare spørre dere her inne om noe. Dette er ikke mitt barn det gjelder, men ett barn i nær omganskrets. Barnet er 2 år gammelt. Barnet blir ikke snakket hardt til når det gjør noe galt, det er mere dulling og dilling. Når det en skjelden gang blir tatt bort fra det "gale" det gjør, så begynner det naturligvis og hyle og skrike. Da må jo bare mamma og pappa trøste. Lærer barnet noe av det gale da? For stakkars liten, skjønner jo ikke noe er omkvedet dems. Barnet har også en egen liten "takktikk" på foreldrene når det har gjort noe det vet ikke er lov. Det bare smiler pent og da kan man jo ikke kjefte på noe som er så nydelig ( i følge mor og far). Jeg er ganske lei av det evige omkvedet med at alt er barnets. Sånn er det når dem er hos meg også. Ingen andre kan røre noe barnet har fått for seg er sitt. Hyler hele tiden "mitt, mitt" Og nåde den som ikke fjerner seg raskt fra den tingen. Jeg har ting her som jeg har tatt vare på siden jeg var liten, som mitt eldste barn har fått leke med og som babyen min også skal få leke med. Denne 2 åringen pleier å få låne disse tingene når det er her, men nå har det også blitt "MITT". Jeg har ikke sagt så mye hittil. Men nå som babyen min snart er klar til å begynne å leke med disse tingene, så ser jeg for meg at det kommer til å bli veldig kaotisk. Er det da galt av meg å fra nå av si "nei, det er mitt" når denne mener det er hennes leker? Det er helt ille denne "MITT" greia til 2 åringen. Det kan være at noen setter seg på en trestubbe, så er 2 åringen der og hyler "MITT". Har hørt moren si mere enn en gang at stakkars liten måtte jo få den leka i butikken for barnet likte den jo så godt at det ble lei seg når den ikke fikk leka. Hjelpes, er dette typisk for 2 åringer? Min eldste var ikke i nærheten av dette når han var 2 år. Ikke noen andre jeg kjenner heller. Synes det er litt unødvendig av foreldrene og la barnet få det som det vil og ikke ta opp kampen. Skal ikke 2 åringer irettesettes når dem gjør noe galt? Dem skjønner jo meget godt hva man sier til dem i andre sammenhenger lissom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5130493-2-%C3%A5ring-og-mitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mulle-mamma Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 jeg vet ikke så mye hva som er vanlig - min 2-åring er ikke så veldig "mitt", mens jeg ser andre som er mer. Sikkert perioder og hva de blir lært sammen med hvordan barnet selv er. Det jeg imidlertid synes er helt riktig, - er at du får bestemme når denne jenta er på besøk hos dere. Si noe sånt som "nei, den er ikke din. Den er min, og dere kan låne den ALLE SAMMEN. Dere må DELE og BYTTE PÅ å bruke den" Synes det er helt riktig at man kan si fra til besøkende barn at slik og slik er reglene her i huset. Det burde foreldrene også rette seg etter!! (Men det er kanskje lettere sagt enn gjort...) Lykke til - slitsomt å ha det sånn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5130493-2-%C3%A5ring-og-mitt/#findComment-5133676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå