Gå til innhold

bind eller truseinnlegg...???

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bare lurer på hva som er best å ha i nærheten om vannet skulle gått først på meg. Har blitt fortalt at vannet kan komme litt og litt, så jeg har tenkt at jeg ihvertfall vil være litt forberedt med å ha truseinnlegg/bind klar. Legen min fortalte også at et fødselstegn var et tynt flytende utflod i uken før fødselen, og at det kunne komme en del av dette.

Så hvilke bind/truseinnlegg kan dere med erfaring anbefale????

og siden jeg er inne på temaet...hvilket bind bør jeg bruke i tiden etter fødselen?

Blir veldig glad om noen kan svare:-)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5129888-bind-eller-truseinnlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangs, så ingen erfaring, men likevel..

Tror jeg ville valgt å ha med et lite/vanlg bind, og et goodnight med i veska. Truseinnlegg høres veldig sparsommelig ut. Etter fødsel er det jo faktisk store bleier som gjelder til å begynne med, og så tenkte jeg en gradvis nedtrapping med goodnight først, så vanlig og så kanskje bare innblegg..

Etter fødslen er det også greit å bruke de tykke, billige binnene, Saba tror jeg de heter. Det kan gå med en del de første dagene, av og til må en faktisk bruke to stk til og begynne med. Men det variere litt. De binnene er myke, så de er ikke så dumme med tanke på at en er sår...

Hei

hi hi, må fnise litt når jeg leser spørsmålet ditt. Jeg født for 11 dager siden, og da vannet mitt gikk så var det ingen bleier i verden som kunne holdt tett :-)....... 2 liter vann rett ut på gulvet! Så bind eller truseinnlegg tror jeg blir hipp som happ! Men det er jo klart at det er noen som ikke opplever et splasj, men som heller lekker litt, og da er det jo greit med bind eller truseinnlegg.

Vil også opplyse om at man ikke trenger å blø så mye etter fødselen. Jeg trodde at jeg måtte gå med bind i ukesvis, men allerede tredje dagen så klarte jeg meg med truseinnlegg. Veldig fornøyd med det altså! Men har jo skjønt at dette også er veldig forskjellig.

Lykke til!

vil bare si at det ikke er så vanlig at vannet går hjemme! jeg har brukt truseinnlegg fra attends i svangerskapet og kjøpte en pakke store bind til etterpå. på sykehuset fikk jeg tena lady-bind, og jeg må si de er MYE bedre og mykere enn vanlige bind. tena lady mini plus tror jeg de heter. anbefaler de. tar vekk lukt også.

masse lykke til, det er fantastisk å få baby!

Enig med hun ene over! det er egentlig ikke noe som kan holde vannet på "plass" hvis det først sier PLASK! Har selv vurdert å kjøpe inn TENA, men har foreløpig nattbind tilgjengelig. Må vel knytte en genser rundt magen på vei inn til sykehuset. Et godt tips ellers er å beskytte bilen ved å sitte på plastikkpose ol.

Annonse

Men hos meg er hodet festa, så jeg satser på en "piplende" vannavgang, eventuelt ingen vannavgang da.. Men jeg har skaffet med noen "kladder" til å legge under lakenet de siste ukene, så sparer jeg rens av senga hvis noe skulle skje. De tåler jo litt, og jeg har tenkt å bruke to samtidig. Har ikke tenkt på bilen, kanske et håndkle eller en kladd er på sin plass der og. Kjipt ned sånn søtlukt i bilen i flere måneder..?

Ellers tenker jeg at man bør unngå å bruke innlegg unødvendig (dvs for sikkerhets skyld), for det blir tett og disponerer for sopp. Noe å tenke på for de som er pllaget ihvertfall..

hei,

jeg er klar over hvis mye kommer på en gang så kan jeg ikke gjøre så mye med det. Men hos meg er hode festet så jeg håper jeg slipper å se mye komme på en gang, får jo helt angst av at vannet skal gå når jeg er ute på tur eller på besøk hos andre (noe så flaut...). Men ingen kan nok si hvordan en fødsel vil starte, syns egentlig det er litt spennende å ikke vite når...vel så lenge det skjer før "overtiden" begynner.

tror jeg skal kjøpe inn nattbind og Tena.

Truseinnlegg kan kanskje være for lite hvis en får mye utflod den siste tiden som min lege nevnte som et fødselstegn. (skulle visst være veldig tynt flytende og kan lett lure en til å tro at vannet går..) Tror jeg også vil for sikkerhetens skjyld kjøpe inn de tykke myke også som noen nevnte, høres bra å ha noe mykt klart om jeg skulle føle meg veldig sår nedentil etter fødselen.

takk til alle dere som svarte:-)

Vel, da vannet gikk hos meg så hadde nok ikke verdens største bind hjulpet (ha-ha). Det fosset nærmest ut. Men det trenger jo som sagt ikke å skje, og hvis det begynner å piple, så er vel et godt nattbind helt ok, kanskje? Det går litt lenger opp bak og foran, samtidig som det er tynt nok til at det ikke synes under klærne ute blant folk.

Hodet var festa hos meg.....og kl to på natta kom litt og litt og jeg brukte vanlig bind, våkna kl fire at ALT kom:)

Trodde også jeg skulle blø MASSE etter fødselen, men jeg blør nesten ingenting, men det er vel forskjell fra person til person.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...