Gå til innhold

Kor lenge kan jenta mi på to mnd gå uten avførinng? (samma som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Heilt fram til nå har det vært skikkelige "god-bleier" kvar dag, men nå har dette stoppa. Hu har ikkje gått lenge, 5 dagar (har jo hørt at det kan gå 14 dagar..) men hu presser på, det ser ikkje ut som hu har det vondt, men det kommer bare luft..

Nåken som har gode råd, skal eg eta nåke spesielt..? Er dette vanlig hos dokkas babyar?

Fortsetter under...

Om du full-ammer så trenger du ikke være redd for at babyen får forstoppelse. Noe annet er det selvfølgelig om du gir mme. Sander'min hadde stopp i 7-8 dager mellom hver gang i nesten 2 måneder, deretter ble det oftere igjen. Mengden avføring hver gang var overraskende nok ikke så ekstrem som jeg ville trodd. Har kun skjedd 3-4 ganger at det har kommet utenom bleia (er 7 mnd. nå)

TROR at det hjelper å drikke vørterøl, spise fiberrik kost og svisker + drikke mye VANN

En i barselgruppa mi pumper melka på kvelden hver kveld og tilsetter maltekstrakt før hun serverer den på flaske. Det hjelper visst mlt treig mage.

Selv hadde jeg det motsatte problemet (diare og 10 store bleier i døgnet) hos barnet mitt en lang stund. det gikk tilbake til det normale når jeg sluttet å spise musli med tørket frukt. Jeg vet ikke om det var frukten eller muslien som var årsaken, men det kan kanskje sette fart i sakene?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...