lille trollet og mamsen Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hei! Jeg går til en jordmor som ikke tar seg tid i det hele tatt. Har jeg noen spørsmål tar hun seg ikke tid til å svare ordentlig på det. Jeg fant ut at jeg ikke gidder å gå til henne lenger siden jeg følte jeg ikke fikk noe ut av å gå dit. Er det none som vet hva man kan kreve av jordmoren. Har alltid hørt fra andre at de tar opp temaer og snakker om svangerskapet dit med jordmoren. Hun jeg går til tar seg bare tid til å lytte på fosteret og ta å måle magen og urinen da. Så er det rett ut og jeg føler meg like klok som før jeg gikk inn dit. Den legen jeg går til har også alltid dårlig tid, men har valgt å gå til henne nå siden jeg var så missfornøyd etter 2 treff med jordmoren og ikke fikk noe svar. HUn er i allefall ikke like stresset som jordmoren. Jeg savner å ha noen jeg kan ta opp det jeg lurer på, og har tid til å lytte. Det er vel kanskje ikke meningen at noen skal ha tid eller er det meningen at de skal ha det? Er det flere som har det slik?
Oslo-jente Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Min jordmor er veldig fin. Hun spør både om den fysiske formen, om jobben, om plager eller gleder og bruker tid på å forberede meg (og min mann) på det som skal skje. Jeg vet ikke hva som kan kreves eller hva som er vanlig, men har hørt fra flere at legen ofte sjekker det fysiske, så skal jordmor forberede deg psykisk. Høres ikke ut som du får den tilbakemelding og støtte som du trenger. Kanskje du kan bytte til en annen jordmor? Min jordmor er veldig opptatt av at vi skal ha et "forhold" som først og fremst tar hensyn til hva jeg trenger - slik at jeg skal være så forberedt som mulig når fødselen setter i gang.
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Veit ikkje kva som krevest, men trudde dei fleste jordmødre sette av 45-60 minutter til kvar gravid. Forstod det slik på jordmødrene eg har gått til med dei to første mine. Denne gangen har eg ei jordmor som har god tid, men som ikkje tar meg alvorleg så eg bruker ikkje tida mi. Syns ikkje det er vits å sitte snakke med ei som ikkje tar mine bekymringer på alvor, kun snakker om det ho har "sett opp" at vi skal snakke om. Du kan ikkje spørre ho kor lang tid timen din er da så du får høre kva tid ho bereknar pr gravid? Veit om folk som får dobbeltimer og om dei treng, så det skal ikkje stå på tid. Jordmora si oppgave er at du som gravid skal føle deg trygg.
mamma til 2 i august Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Ja, jeg har også opplevd det sånn. har vært to ganger, men kutter ut jordmor nå. skal fortsette å gå bare til legen framover. Jeg hadde ingen kjemi med jordmor i det heletatt, tanken slo meg at jeg håper jeg ikke får en sånn jordmor på fødselen! Hun jeg hadde var også bare opptatt av mål, urin, lytting også ferdig. til slutt sa hun" Hvis du ikke har noen spørsmål så tenker jeg vi sier det er greit. vi sees neste gang...." Ikke mye rom for å ta opp ting der nei! Ikke mye å gjøre med, men ingen vits i å kaste bort tida. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå