Gå til innhold

Bare litt nysgjerrige her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer og har aldri prøvd mme. Leste i ett innlegg her at anbefalt mengde mme er 900ml. Så begynte jeg å tenke på at jeg jo ikke aner hvor mye gutten får i seg her når jeg bare ammer? Pumper innimellom hvis jeg skal noe og sånn, og da ser jeg at han drikker rundt 100ml til ett måltid. Noen ganger mindre også. Han er jo blid og fornøyd, så det virker som om han får nok. Men kan liksom ikke helt tro at han får så mye som 900 ml totalt? Er det kanskje en større mengde mme pga næringsstoffene? Bare lurer av ren nysgjerrighet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dere er oppe i slike volumer. 150ml per kilo baby...

Skrevet

Hehe, det der har jeg tenkt på også...satt og tenkte på at det skulle vært sånn der målestreker på puppen, slik som på flaskene...så visste man hvor mye de fikk i seg!

(ihvertfall sånn i begynnelsen, når man (jeg var ihvertfall) er livredd for at barnet ikke får i seg nok mat og alt det der.)

Fortalte det til helsesøster (såklart som en spøk), og hun mente det var bra det IKKE var sånn, for at vi ikke skulle henge oss opp i hvor mye barnet drakk pr. måltid men heller se på om barnet hadde jevn vektøkning eller ei.

Jeg klarer heller ikke helt å se for meg at det er sååå mye melk i puppene, men det er vel det da...

Skrevet

så lenge du fullammer så skal du ikke tenke på hvor mye barnet får i seg.. det vises på vekt kontroller om han legger på seg bra osv!! :)

Skrevet

For aa vaere litt bokstavelig, da Kaia var rundt aaret var vi paa konferanse i Wien av alle plasser, for min jobb, pappa'n var med. Og hun fikk selvsagt omgagssyke. Jeg ammer jo ikke saa masse mer, men der og da var det bare puppen som var interessant. Men etter et puppemaaltid (spes i starten av sykdommen) kom nesten alt opp igjen. Og heidrandedu saa mye hun faar ut, ja, det fikk jeg haandfaste bevis paa!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...