Gå til innhold

Jeg venter to jenter

dimples

Anbefalte innlegg

Heia.

Da er ultralyd hos jordmor unnagjort.Og vi hadde verdens søteste og hyggeligste jordmor som tok ultralyd på meg.Og hun er ikke helt sikker men ganske sikker på at jeg venter to jenter.De var helt etter målene og alt var bra.De er ikke eneggede da hun så tydelig skillevegg og to morkaker. Men jeg får kontroll hver 4 uke for og følge med på jentene mine.Bortsett fra 6. runden med urinveisinnfeksjon så er formen helt topp.Starte uke 21 i morgen.

Fortsetter under...

så gøy da.....jeg er 16 uker. Formen fin eller? Du, jeg har forresten lest at man ikke kan være sikker på om det er eneggede eller toeggede,selv om de ligger i hver sin sekk med hver sin morkake. Min lege mener bestemt at det er toeggede også - vi ser tydelig skilleveggen, men i følge litteraturen kan man ikke være sikker. Vi må vel ta en dna prøve for å vite helt sikkert, siden det er samme kjønn. Er det dine første barn?

Har også lest meg til det her inne at man ikke kan være helt sikker.Men jeg hadde en klar og tydelig skillevegg mellom de to.Og den har de sett godt siden uke 7.Men sikker kan de vel ikke være har jeg skjønt nå.

Formen er så bra har ikke vært kvalm eller noen ting.Sliter litt med halsbrann men det er da ingen ting.Dette er mine første barn,har mistet 3 ganger tidligere så vi gleder oss masse til dette.Men redselen for at det skal skje noe med dem har nok lagt en demper på svangerskapet.Og det er leit.

Du da er det dine første? Og er formen din fin?

Kan tenke meg at dere er litt bekymret da ja. Jeg har to barn fra før ...en jente på 8 og en gutt på 2. Gutten på 2 var også tvilling, men vi mistet tidlig. Så jeg vet hvordan det er å gå rundt å være nervøs....tror ikke jeg klarer å slappe av før jeg sitter med dem i armene.

Formen har ikke vært særlig bra nei. Har vært kvalm siden uke 5 - 6 og er fremdeles uvel til tider. Men det som plager mest nå er trøttheten. Totalt mangel av energi....men det er jo kanskje ikke så rart:) Og så har bekkenløsningen begynt....hadde det i sist svangerskap også så. Men det er bare å holde ut....belønningen er stor :)

Har du forberedt deg mye da? Kjøpt inn alt? :) Funnet navn? Litt lettere nå når jeg vet hvilket kjønn det er...slipper vi å finne 4 stk lissom. Men det tar alltid litt tid å bestemme seg.....og så må jeg se dem først for å være helt sikker.

Ofte går du på kontroller da?

Annonse

Jeg har ennå ikke kjøpt inn noen ting.Vi har bestil vogn så den står klar i svergie tils jeg har fått dem.Da skal samboren min over og hente den.Jeg var helt sikker på at jeg fikk gutt og jente så de navnene var klare men det var vist ikke det.Så jeg trur vi har blitt enige nå om navn på jentene.

Jeg er til kontroll på sykehuset og får ultralyd hver 4 uke også er jeg hos jordmor og lege hver 14 dag.Så jeg føler nesten at jeg ikke gjør annet enn og fly til leger og alt.Men det er godt at de passer på meg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...