Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Gutten min på straks 5 år bæsjer i trusa nesten hver dag. Noen ganger ganske mye, andre ganger bare litt og så kommer resten i do hvis vi oppdager det i tide eller han en sjelden gang sier fra. Han kan ofte bæsje litt på seg i barnehagen, og så oppdages det ikke før han kommer hjem. Han synes ikke det er ubehagelig, og han sier han ikke merker at det kommer. Jeg begynner å lure på om det er noe galt med lukkemuskelen eller noe... Noen med lignende erfaringer eller tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5129276-b%C3%A6sjer-i-trusa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 Det kan høres ut som om han har en forstoppelse, som gjør at det siver ut litt avføring hele tiden. At han ikke får tømt seg ordentlig når han er på do. Men det er merkelig at han ikke kjenner dette da og kan holde igjen litt. Dere får ringe legen og be om en time til utredning, og i mellomtiden ha bleier på han så han ikke bæsjer i trusa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5129276-b%C3%A6sjer-i-trusa/#findComment-5130321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. mai 2006 #3 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei.. Kjenner meg veldig igjen det du skriver bare at stedattern min er snart 3,5 da. Så hun er jo en del yngre enn sønnen din. Hun sluttet med bleie rundt juletider. Tissinga går kjempe fint, men det er den bæsjinga da:/ Hun ville ikke bæsje på do/potte. Det kom i trusa hver gang og så på hele henne at hun viste at det skal man egentlig ikke gjøre. Så vi oppfordret henne til å si ifra før hun skal bæsje, så tar vi på bleie. Som en liten gullerot skulle hun få et klistremerke i boka si. Men enda så kom det i trusa lenge, så plutselig her i forrje uke så sa hun at hun ville ha bleie for å bæsje. Jeg satt på bleia, men regner med at det ikke kom noe som det har skjedd flere ganger før. Men så plutselig kom hun til meg og sa at hun hadde bæsja i bleia og var super stolt.. og sa at nå vil jeg ha klistremerke.. hehe... Men det tok laaang tid.. Siden sønnen din er 5år, så ville jeg nok gått til legen bare for å sjekket om alt er som det skal.. Fettern min som nå er 6år har også hatt problemer med det å bæsje på do. og flere i nabolaget her og, så det virker som om det er "vanlig" at det er vanskeligere enn å tisse på do/potte.. Jeg har ikke barn selv enda, men stedatter bor hos oss annenhver uke. Og jeg har vært mye sammen med barn i oppveksten(sittet barnevakt osv..) Venter mitt første barn i september.. Noen blir så irritert når folk som ikke har barn kommer med råd/impuls osv.. Det er derfor jeg skrev det:) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5129276-b%C3%A6sjer-i-trusa/#findComment-5132765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå