Gå til innhold

aner ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Er så fryktelig sliten for tiden og mangler helt energi.Har begynt å legge på meg igjen og føler meg helt pyton....

Leser opp og ned slanke bøker og reklamer...kommer ikke igang med noe.

Har jo pco og da hjelper det ihvertfall ikke å gå opp i vekt:-(

Hva kan jeg spise for å få energi eller gjøre? Tåler ikke rosenrot og ginseng.

Bare jeg går en tur med hunden,er jeg helt utkjørt...

Virker som alle andre stråler om kapp med våren....og lille meg er helt daff.

Oppi dette sliter man med å bli gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5129104-aner-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi er som å høre meg selv...er akkurat sånn jeg også, ligger hjemme i sengen idag uff orker ikke noe jeg heller. men tenkte å gå til en akupunktør, det jelper på energien,eller homeopat ol. Det har hvertfall jeg tenkt på :) håper det ordner seg :)

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette jo.

Jeg var fllink før alle disse fridagene og helligdagene med fedon og pilates, men nå... borte vekk. Og med det møkkaværet som har vært og da så. Jeg er skikkelig værsyk.

Er sliten og lei... + at gubben ikke syns jeg var noe flink da jeg holdt på .. det hjalp liksom ikke på motivasjonen :0(

Jeg var kjempeflink i uka, men så koste jeg meg i helga.

Det er ikke noen som bor i Askim-området her da??

Møte folk som er i samme situasjon kan jo hjelpe. Kunne gått turer sammen.. man skal jo få energi av det. Venner gir jo alltids litt mer energi da.

Prøv å spis mer frukt og grønt kanskje. Kan ikke skade det ihvertfal.

Jeg går jo til homeopat og tar pillere for å få i gang mensen og EL igjen.(har tatt 2 uker nå)

Hun tok 1 gang akupunktur på meg,jeg bor dessverre langt unna terapeuten....hun tok bare en sånn start behandling for å få energi banene åpnet litt.

Det er jo en trøst at jeg ikke er helt alene om å føle meg så slapp...kjenner meg igjen å ligge i senga...det er liksom den deiligste plassen til tider.

Hei på deg!

Har du testet om du er allergisk?

De mest kjente symptomene er jo tett nese og kløe i øynene. Men jeg kan skrive under på at et av de mest pytone symptomene er ekstrem trøtthet og tiltaksløshet. Nå eksploderer det ute. Faktisk er det så ekstremt at norges astma og allergiforbund frykter at det i år vil bli veldig mange flere allergikere. OBS! Allergitesten som du får på apoteket er ingenting verd!

Ta deg en tur til legen og be om at han tar blodprøver av deg. Han kan også slenge på en B12 og stoffskifteprøve.

Bør ikke ta mer enn en ukes tid før man får svar. Og skulle du ha allergi, mangel på B12 eller lavt stoffskifte kan medisiner hjelpe deg med trøttheten.

Kutt ut alle slankebøker og reklamer!!!!! Det bare trykker du deg selv ned med. Jo mer du stresser med at du skulle ha trent osv jo værre blir det å komme i gang og klare å nå dine egne mål. (som sikkert er veldig høye)Skryt av deg selv når du har gått en tur med hunden. Det er faktisk en tur mer enn ingen. BRA!

Når det gjelder mat er jeg ikke så god på hva som kan hjelpe deg til å få energi. Men i forhold til vekten: Kos deg med frukt og bær. Ikke ha dårlig samvittighet for at du spiser! Det hjelper ikke.

Konklusejon: ta fokuset vekk fra at det er dumt at du er trøtt og at du føler at du går opp i vekt. Det hjelper ikke at du får det tøft psykisk forde du trykker deg selv ned. (noe vi jenter er enormt flinke til) Kos deg med hunden og evt annet som gir deg positivitet i hverdagen. Sov og slapp av når du har behov for det. Energien kommer tilbake etterhvert.

Lykke til framover

Klem

Hei Mariion.

jeg hørør egentlig til på "over 35 år og prøver",men er inne her å smugtitter i ny og ne..=)

jeg sliter oxo litt med noen kilo for mye og kunne trengt å fått rørt litt på meg..i fjor gikk jeg hver dag i noen uker og vekta raste ned.. spiste vanlig mat og skeia ut litt i helgene,for man skal jo leve oxo,selv om man skal gå ned i vekt..

så har du lyst ,så er jeg klar. .=]]]]]

Annonse

Susse !

Takk for tipsene.Jeg har tatt i dag stoffskifte prøver + noen flere.Legen ba meg gjøre det for 10 mai da jeg var hos han.

Om 2 uker skal vi gå igjennom blodprøve svarene sammen.

Hva har B12 med slapphet å gjøre?

Dette med allergi,trodde at man måtte ha synlig utslett eller kløe for at det kunne være noe.(eller gjennom magen)

Håper energien er snart tilbake,vil jo være opplagt ....har jo hund og datter på 8 år....som krever sitt.

vet du,jeg har oxo vært helt sinnsykt slapp i d siste. har sovnet av 3 ganger pr.dag liksom. men nå føler jeg at d snur litt..har en datter på 7 som skal spille allskens spill med meg ,så jeg må si at jeg har slitt hardt til tider. B12 har med blodet å gjøre ,sist jeg visste..

håper at du får svar på tingene dine hos legen. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...