-Hathli- Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Min lille prins på 3 mnd har kanskje en hoftefeil og skal inn til ultralyd på sykehuset. Hva skjer der? Hvis de oppdager feil, må han legges inn da? Noen med erfaring med baby som ligger i pute? Takker for svar,,
Lindis :-) Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har Hun er nå snart 7 uker og de fant ut dette ganske tidlig etter at hun var født. ( 3 uker var hun når hun fikk pute) Vi var på ultralyd med henne hvor de sjekket vinklene på hoftene for å sjekke om det var samsvar mellom de. Hun hadde ett lite "avvik" på den ene hoften (ikke helt ferdig utviklet) som gjorde at hun må gå med pute i 18 uker.. Puta er noe herk, men så lenge hun blir frisk så er det det viktigste :-) Tror det er værre for meg å ta på henne den puta enn det er for hun. Hun viser ingen tegn til å misstrives :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Vi venter også på ultralyundersøkelse av hoftene nå etter 6 månederskontrollen. Synes det er rimelig seint tidspunkt å oppdage HD på... Er det noen som vet om det blir samme behandling med pute dersom de oppdager det nå så sent, eller vil barnet bli gipset i stedet? Ser for meg et illsint barn dersom pute, skinne eller gips skal på nå som hun er vant til full bevegelsesfrihet, rulling rundt på gulvet etc. HI; ønsker dere lykke til og håper de ikke oppdager noe avvik hos dere.
Tredjemann på vei :D Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 hvordan merker man om babyen har problemer med hoftene? når gutten min på 6,5 mnd ligger på magen og jeg bøyer frem begge bena hans annenhver gang (sånn krabbeteknikk liksom..) sliter han alltid med den venstre hofta! han spenner hele foten sin som om det gjør vondt! var til kiropraktor med han da han var 3 mnd p.g.a kolikk og han mente han var stiv i venstre bekken... han ble ikke kvitt kolikken med kiropraktor så vi droppet den tredje timen der....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Under 6mnd's kontrollen tok legen de vanlige bevegelsene med bena til baby. Det ble oppdaget en klikkelyd i hofta. I tillegg har hun en ekstra valk på innsiden av det ene låret. (Har hørt andre som har ett ben tykkere enn det andre). Ellers merker jeg ingenting til dette når dattera mi beveger seg. Viker overhodet ikke som hun har vondt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Men vil minne om at vi ikke har påvist hoftefeil, men vi er sendt videre til ultralyd. Vil nødig skape noe unødvendige bekymringer blandt andre her, men kun et svar til Siljemor som lurte:-)
-Hathli- Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2006 Takk for mange svar=) Her er det også slik at han har en mer valk på det ene låret.. Håper vi slipper puta, men bedre det gjøres noe nå enn senere når han beveger seg enda mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå