Gjest Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Gutten min på 8mnd har fått et par blemmer ved siden av rompeballene, og han er veldig rød i lysken. Jeg smører m zink, noen som har noe annet å annbefale? Vi har brukt samme bleier Pampers active fit og våtservietter siden han var 1 mnd. Vakser m olje eller bare vann og klut ved avføring. Han klør veldig i gommene. kan det være at han får tenner?? han er uten hud på den ene blemmen. Tenner på gang??
mie76 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 De blemmene, er de liksom først fyllt med vann, så forsvinner huden, før de tørker igjen. Er det rødt rundt blemmene, kan liksom se ut som gnagsår? Dersom dette stemmer, så ligner det veldig på det sneipen min hadde på overarmen, ganske stort, og en liten på rompeballen. Det var stafylokokker... Innen vi kom oss til helsestasjonen, så var de nesten tørket inn, så vi gjorde ikke noe med det, men fikk beskjed om å komme meg kjapt til legen dersom det skulle komme mer eller det blusset opp igjen. Man smører da med en antibiotikakrem...
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Det ser ut som om det er vannfylte blemmer, ja. Men hvorfor stafflykokker når det ikke er sår?? Trodde stafflykokker var verkende gule sår??
mie76 Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Finnes forskjellige typer stafflykokker, ikke bar gule... hos sneipen ble det til sår på armen, men ikke på rompa. Det som er inni blemmene er værk/sårvæske. Er visst ikke alltid det blir åpne sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå