Gå til innhold

Og hun kaller seg en venninne??? KISS MY ASS!!!!!!!

Anbefalte innlegg

En " venninne" av meg, ja jeg så faktisk på henne som min beste venninne, vet at jeg og sambo prøver, Fikk nett tlf. fra henne og da presterer hun å si: Jeg lå å tenkte på det at dere prøver, og tror dere burde vente litt, vil anbefale dere å snakke med familierådgiver først slik at dere er klar for det som møter dere. Er jo ikke sikkert du faktisk er klar for å blir mor, mener ikke å såre deg men.... Det er jo så mye du ikke vet, det er store forandringer i livet det er snakk om, se hvor mye bråk det har vert mellom meg og sambo!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kan hun være frekkere????????????????

Her er forskjellen på meg og henne: Jeg og sambo har vert sammen i 7 år, stabilt forhold, faste jobber, hus og vi er som nyforelsket hele tiden. Ja vi har våre krangler, men ikke noe vi ikke greier å ordne opp i. Jeg har tre søsken som er mye yngre enn meg, har vokst opp med barn og jobber mye med barn. JEG HAR FAKTISK PEILING!!!!!!!!!

Henne og sambo hadde vert sammen 3 mnd når hun ble gravid, de har nå en liten på 2 år. Det har ikke vert annet enn krangling og fanskap fra dag en med de. MEN hun er jo den "PERFEKTE" mor. Hun VET ALT!!!!!!! Jeg har vert der for henne og støtte henne som beste HELE TIDEN!!! Hentet henne og lillegutten klokken 4 på natten fordi mannen hennes fikk for seg og ha nattaspill hjemme, og truet med å banke henne vist hun ikke lot han få ha det!!!

HVA FAN SLAGS RETT HAR HUN TIL Å SI AT JEG IKKE ER KLAR FOR BARN??????????????

Måtte bare få det ut!!

Blir så lei av at hun skal være sånn, men nå er det nok, en gang for alle!!!!!!

Fortsetter under...

Takk for det :)

I dag var det liksom slik at begeret rant over for meg, det kommer mange frekke kommentarer fra henne hele tiden og i dag var grensen nådd!!! Sa rett ut at jeg ikke er int. i å ha en venninne som ikke kan støtte meg og stille opp på samme måten som hun og at jeg ikke godtar at hun sier slikt til meg! Men hun mente jo at hun viste hva hun sankket om da, og at hun kunn tenkte på barnet!! Sa bare at vist hun er så opptatt av hvordan barnet har det så burde hun se på hvilke forhold hun har rundt sitt eget barn!!! ( Samboeren hennes drikker ofte og har ved 2 tilfeller banket henne, ene etter en fest der politiet måtte komme og sette han i fyllearresten)

Så nå sitter jeg her drittforbannet på henne, men samtidig med utrolig dårlig samvittighet for det jeg sa :(

skal ta en skikkelig prat med henne når jeg får roet meg, slik at jeg selv ikke gjør vondt verre....

Kjære deg, jeg skjønner godt at det føles dypt urettferdig og meningsløst når venninnen din sier dette til deg. Jeg er ingen psykolog men for meg høres det ut som om hun overfører sin egen situasjon på deg, at hun "ser" seg selv i deg (uten at det er noe som helt objektiv grunn til dette). Tror det kan være ganske vanlig, selv om det virker helt fjernt ut fra de faktiske realitetene.

Du skriver at hun er/var din beste venninne; selv om hun burde ha gode forutsetninger for å kjenne deg og din livssituasjon (forholdet du har til kjæresten din, økonomi, erfaring med barn etc) tror jeg hun kan bli blindet av egen (fortvilte) situasjon og bare vil deg vel med sine råd (selv om de fremstår som teite og urimelige).

Alternativt kan det være hun er misunnelig på deg som ikke har de samme problemene som hun har, og derfor prøver å trekke deg litt ned. Ikke veldig symptaisk egenskap, men veldig veldig menneskelig egenskap.

Hvis du har overskudd til å bære over med henne (heve deg over de sårende kommentarene), virker det som om hun har god bruk for deg som støttende venninne. Du har jo allerede stillt opp for henne og for meg virker det som hun kan trenge all den støtten hun kan få (enda så sinna og såret du er nå).

Er du sliten og lei selv, er du ikke "til nytte" som venninne uansett, og da kan det kanskje være lurt å holde seg unna henne en stund.

Masse lykke til!

Jeg er enig med SnikkSnakk her..

Selvfølgelig føles det sårende for deg at din beste venninne setter spørsmåltegn ved om du er klar for å bli mor. Men jeg er nokså sikker på at hun ikke mente å såre deg.. kanskje kom ordene ut feil slik at det hørtes verre ut enn det var ment..?

Uansett må hun jo ha gitt deg noe siden du anså henne som din beste venninne? Kanskje hun mente å hjelpe deg som har hjulpet henne så mye. Når man er langt nede som det kan virke som din venninne er, så er det ofte slik at man ikke tenker fornuftig. Faktisk så ille at det som for oss andre virker helt på jordet er det som for denne personen er moralsk riktig.

Du har uansett grunn til å ta det opp med henne. Kanskje du i samme slengen bør råde henne til å gå fra denne fyren som banker henne opp!?!

Lykke til med prøvinga!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...