Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Jeg lurte på om hvilken bodylotion man bruker kan ha noe å si for fosteret? Jeg kjøpte meg Cocoa Butter fra Body Shop her om dagen fordi hun som jobbet der sa at den var god mot strekkmerker. Men det er trygt å bruke den?? Kan fosteret bli mer urolig ved valg av bodylotion...?
Lilje74 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har lest at man skal passe på det ene og det andre i forhold til hvilke kremer man smører seg inn med for å unngå at uheldige stoffer trekker inn i huden. I noen kremer etc. er det jo dessuten også koffein... så da skal man jo passe på inntak av drikke med koffein i forhold til dette..., men må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i det og at jeg bruker det som finnes i huset... Kanskje noen andre har gode råd?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg tror det er i anti-cellulitt kremer det er koffein.... Men skal ikke si sikkert at det ikke er i andre.. Jeg smører meg med det jeg har, har ikke tenkt å bekymre meg for det. Synes det er så mye annet å bekymre seg over!
Happy Ignorant Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Her kan man iallefall lese om hvilke hormonforstyrrende stoffer som er farligst, og hvor mye det er tillatt å ha i produktene. http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1486 Og her er an artikkel om sammenhengen mellom hormonforstyrrende stoffer og misdannelser. http://www.ecolabel.no/cgi-bin/svanen/imaker?id=4302 Kan jo være greit å merke seg, og kanskje bytte krem hvis man finner ut at værstingene befinner seg i akkurat den man bruker. Må ta en titt på badet selv, jeg nå. Er ikke så lett å gå rundt å huske på alle disse navnene og tallene, men de styggeste parabenene har jeg tenkt til å prøve å unngå. Det blir litt som med maten; disse stoffene var ikke i bruk før i tiden, akkurat som sukralose, sorbitol, aspartam (oppfunnet på 60-tallet og forbudt fordi det er kreftfremkallende og lagde huller i hjernen på rotter, helt til grov korrupsjon gjorde det tillatt i usa på 90-tallet, som et eksempel. Nylig tillatt i Norge). Mange av stoffene har altså kjente bivirkninger, så her er det opptil forbrukeren å passe på selv. Blir litt mye altså, men synes det er greit å være informert.
svensen Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg bruker også Cocoa butter fra Body shop etter anbefaling fra en venninne. Jeg tror den er helt OK - Body shops produkter pleier å være det. Det er selvfølgelig verdt å sjekke (har ikke tatt meg bryet ennå), men det eneste jeg har fått beskjed om å unngå helt er produkter som inneholder koffein, som anti-cellulittmidler. Dessuten vet jeg at mange parfymer er skadelige, så i tillegg til å unngå å bruke parfyme daglig unngår jeg også sterkt parfymerte produkter eller serier som "tilhører" parfymemerker. Nå skal det sies at de fleste av de daglige produktene mine i utgangspunktet er fra helsekostbutikk - men det er jo ingen garanti, ettersom mye derfra også inneholder sterke virkestoffer.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Tenkte at siden den er fra Body Shop så er den grei, hun som jobbet der sa at gravide kunne bruke den. Så da tror jeg at jeg kommer til å bruke den framover, blir jo gal av å tenke på alt som kan være farlig!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Jeg bruker HTH's krem, man får kjøpt den hos Vita. Gir fantastisk rask og god fuktighet til tørr hud, og jeg har enda ikke strekkmerker, inneholder dessuten naturlig melkesyre som hjelper huden å styrke seg selv. Fikk utslett på magen av en babyolje de anbefalte meg mot strekkmerker på apoteket, og har tidligere reagert veldig på flere produkter fra Bodyshop med utslett og kløe.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Har hørt at man heller ikke skal bruke produkter som inneholder Aloe Vera?
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 Det kan vel ikke stemme....
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Stekkmerker er hormonbetinget og kan ikke forebygges med kremer. Det eneste du evt. kan gjøre selv er å unngå å legge for mye på deg. Hva kremen angår så vil jeg ikke tro at bebyen kan bli urolig av den..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Ikke vet jeg, en venninne jeg jobbet sammen med før på life (helsekost) sa det! Hun hadde termin for 2 dager siden :-) Men det har ikke skjedd no enda! Spennende :-)
bettyboop1 Skrevet 23. mai 2006 #12 Skrevet 23. mai 2006 heisann! jobber som hudpleier jeg.. har litt peiling iallefall=) jeg bruker jordnøttolje.. masser inn det på hele kroppen, særlig mye på magen og puppene og lårene, der vi er mest utsatt for å få strekkmerker.. min mor og de fleste av mine venner har anvent samme olje, og ingen strekkmerker har kommet=)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #13 Skrevet 23. mai 2006 Tror ikke det er så lett å smøre seg for å unngå strekkmerker. Som nevnt tidligere så er det hormonbetinget. Vet om flere som ikke har lagt seg ut særlig mye som også har fått disse berømmelige merkene. Tror kansje det er mer sånn at noen er heldige og slipper unna og de aller fleste er mindre heldige.... I mitt siste svangerskap fikk ikke jeg merker før rundt uke 30 omtrent. Så om det er noen her som ikke har fått det enda, så er det godt mulig de kommer senere. Vi er jo tross alt bare i 2 trimester.... Men vi håper vel alle at vi skal slippe unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå