Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leste i en tråd her at du har barn med 15 mnd mellom..... Jeg er gravid igjen og det blir ca 15 mnd mellom. Hvordan er hverdagen? Har du begge hjemme?

Vi gleder oss masse. Er forberedt på at det blir travelt, men jeg tror også det blir mye kos!

Jobbet du mellom permisjonene? Jeg har søkt ulønnet permisjon mellom da vi ikke har barnehage/dagmamma til gullet, men får jo likevel samme utbetaling i 2.permisjon siden de er så tett. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg har svart på et likt spørsmål lenger ned, nicket mitt i overskriften, så det kan du jo se på.

Da snuppa som nå er 20 mnd kom, bestemte vi oss for at jeg skulle være et år ekstra hjemme med henne, vi ønsket ikke at hun begynte i barnehage så tidlig. Så ble jeg gravid igjen da hun var ca 6 mnd, og da forandrer jo ting seg. Så nå har vi fått plass til henne, og hun skal snart begynne 2 dager i uken. Siden vi ikke er så mye i åpen barnehage siden lillesnupp kom, er det fint for snuppa å være sammen med barn i barnahgen. Alikevell vil jeg at hun fortsatt er litt hjemme, så håepr 2 dager blir bra. Da får jeg også tid til å bare være med lillesnupp, for det er uten tvil hun på 20 mnd som tar det meste at tid og oppmerksomhet:-)

Som jeg skrev i det andre innlegget er det så masse kos med de to små, at det veier opp hundre ganger for det ekstra som følger med. Det er jo selvfølgelig mer travelt, men du får fort rutiner på ting tipper jeg. På slike dager som feks 17 mai som vi alle skal være klare ganske tidlig, er vi mindre stresset enn før da vi bare hadde snuppa. Nå er vi så effektive at vi har tid til overs også:-) Vi tar en unge hver, får opp, mater, bader og kler på. Så er det ut i vogn for en liten hvil, mens vi selv ordner oss. Så her går det unna:-)

Da min forrige permisjon gikk ut, var jeg sykemeldt pga bekkenløsning i de 3-4 mnd som var imellom permisjonene. Så har samme utbetaling som sist jeg også.

Vi har en ordentlig vogn til hver og en GT Safari Søskenvogn. Begge sover ute i vogn hver dag, så måtte ha en skikkelig vogn til hver...men bruker også søskenvogna en del.

Ønsker deg lykke til, og dere kommer helt sikkert til å storkose dere. Dagene går jo med til barn, mat og bleier, men syns jo det er helt topp jeg nå da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...