Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I går sendte eg mannen min til å kjøpe disse bringebærbladkapslene og weleda fødselsforberedenede oljen. Dette er mitt tredje svangerskap, men har ikke prøvd noe av dette før, så tenkte at denne gang skal det testes:) Hadde en livmor som ikke trakk seg sammen sist, så mistet 12 dl blod og måtte få blodoverføring dagen etter fødsel. 2 poser! Så da må eg jo teste disse kapslene som skal styrke livmoren:) Håper de virker. Begynte å ta de i går, og følte at resten av ettermiddagen og kvelden jobbet livmoren veldig. Hadde nesten konstante menssmerter. Håper dette er noe bra og ikke omvendt. Velger å se positivt på det:) Skal begynne med oljen i kveld. Rivna litt første gang og ble klippa og rivna en del andre gang. Så vi får se.....

Noen med erfaringer? Som har hatt fødsler med og uten disse "hjelpemidler"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også ha nr 3 nå og har kjøpt disse kapslene. har begynnt for en uke siden . Har ikke hørt om den ved tidligere graviditeter så jeg tenkte jeg skulle prøve.

Vet ikke om det hjelper noe særlig, og har ikke hatt noen problemer ved tidligere førdsler så det er bare å vente å se.

Lykke til!

Skrevet

ja da må vel jeg og gjøre det.har dere lenge igjen?

hadde det slik som hovedinnlegger med nr 2.venter nå nr3.med blodoverføring osv

Skrevet

har 9 uker igjen så det skulle vel holde om jeg starta i neste uke ....

gidder ikke å dra til byen....

Skrevet

Jeg har fått olje i hus, men mangler kapslene. Tenkte jeg skulle handle de i dag, for jeg skal gjøre alt jeg kan for å forberede.

Hvor mye måtte du gi for kapslene?

Skrevet

Jeg aner ikke, men hun på helsekosten sa at noen begynnte tidli i sv. skapet og noen rett før fødsel. Det er jo bare å prøve seg fram.

Skrevet

tror det var rundt 160 kroner men handlet andre ting så jeg er ikke sikker.

Skrevet

Hei.

Er 35+2 på vei. Termin 26.juni:)

Tror de kapslene kosta rundt 170 kroner. Dyre, men forhåpentligvis verdt det:)

Skrevet

Står forresten på pakken at de kan taes fra uke 35.

Skrevet

Noen som vet om det kan være gunstig å begynne med disse helt i slutten av svangerskapet?

Jeg har ikke interessert meg så mye for disse kapslene før nå, og nå er jeg i uke 40....

Men jeg tenker de er verdt å prøve, dersom de er positive for sammentrekning av livmoren etter fødselen....

Noen med erfaring?

Skrevet

Snakket med jordmor om dem i dag og hun sa at de var fine å ta også i begynnelsen av sv. kapet, Og ellers var hun positiv til kapslene.

Skrevet

Jeg har nå begynnt 14 dager før termin ,så det er vel bare å prøve seg. det er forsøket verdt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...