Gå til innhold

Hvorfor legger noen på seg mer/mindre enn andre?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i det tenktende hjørnet idag, og jeg lurer på hvorfor noen legger på seg mer og noen legger på seg mindre under svangerskapet...Ofte er det jo store forskjeller også. Noen 9 kg og andre 30 kg...

Jeg selv la på meg 12 kg og var ikke så veldig obs på hva jeg spiste.

Fortsetter under...

det kan jo være forsjellige årsaker det . noen er kvalme gjennom hele svangerskapet kansje spyr de en god del , da blir jo vekta deretter , noen synes det hjelper på kvalmen å spise mer .. da legger en på seg , tror det ligger noe der . sist svangerskap la jeg på meg 22 kg . det var utrolig tungt å få av , så jeg skal være mer forsikti med hva jeg putter i gapet nå:)

lykke til :)

hei!!

i begynnelsen av graviditeten trænte æ som vanlig.. har drevet eller driv med toppidrett så e vant tel å træne, så da la æ ikke på mæ nokka. Men nu så e æ i uke 32..spis ikke så mye..forsiktig med søtt og sånt, men har lagt på mæ 20 kg. Æ trene fortsatt hver dag med sykling og svømming!!. Trur nok det e sånn at har du litt fra før av eller e vant tel en rolig livsstil så legg du ikke så mye på dæ,men e du i min situasjon så går du mye opp.Man treng vel litt ammetillegg?:)

Det rare e at æ har ikke lagt på mæ så mye rundt låran, kun magen og sidene bak ryggen. De som kjenne mæ syns ikke æ har lagt så mye på mæ..men har stor mage som ligg over det grønnefeltet:P

vanskelig å si om det stemmer... Jeg er aerobic-instruktør og veier ikke så mye i forhold til høyde, og før første svangerskap trente jeg masse og hadde masse timer. Jeg la på meg 12 kg totalt i løpet av svangerskapet,men det er jo vanskelig å sammenligne fordi jeg mistet mye muskelmasse og muskler veier jo mer enn fett. Så kanskje la jeg reelt på meg mer????

Var veldig bevisst på å spise sunt, og spiste mye - har vært kjempesulten under begge svangerskap uten at jeg har lagt på meg mye av å spise mer enn vanlig. Så det er nok store individuelle forskjeller, også om man er trenet fra før...

Jeg gikk veldig fort ned igjen, var nede på matchvekt etter 3 mnd kanskje. Så du går det nok fort av deg igjen når du begynner å amme og får trent som vanlig igjen etterpå!

Annonse

Det har mye med hva du veier før du blir gravid. Er du litt overvektig fra før går man ikke så mye opp. Veier man mindre enn man kanskje skal i forhold til høyde går man opp mer. Også selvfølgelig formen i graviditen, noen er dårlig og har lite appetitt, noen er som meg og spiser hele tiden.

etter å ha spydd hele døgnet i 9 mnd så la jeg på meg 25 kg.

sist gang la jeg også på meg 25 kg. var da verken kvalm eller spydde, spiste normalt og trente mass.

nå kommer jeg sikkert til å legge på meg like mye trent masse og spiser normalt, holder meg unna sukker og slikt, men kg bare hopper på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...