Nyckelpiga Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 dere som har tatt/skal ta dette, må man bestille time i god tid i forveien? og hva er deres erfaringer med det?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 hei hei jeg har tenkt til å ta dette.. tror de starter noen uker før..mulig et par mnd) ikke helt sikker ,, ;=)
Gjest Frantic Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Har kjempegod erfaring med det fra fødsel nr 2! Første fødsel oppstod det litt komplikasjoner, og det tok 18 timer før fødselen var overstått. Andre gangen ble jeg anbefalt modningsakupunktur, og jeg startet 3 uker før termin og fikk 3-4 behandlinger. Fødte 4 dager før, men med første fødte jeg 8 dager før, så tror ikke det hjalp på akkurat det. Hadde litt smårier som kom og gikk i ukene før, så jeg tror faktisk livmoren modnet seg litt underveis, for når fødselen først satte igang gikk det kjempefort! Tok 3,5 timer fra første ri til babyen var født. Ventet i lengste laget med å dra på sykehuset, så det kunne blitt hjemmefødsel.... heldigivs bare 5 min til sykehuset, kom inn med full åpning og bare vannsekken som holdt hodet på babyen på plass, så jeg fikk ikke bevege meg noe sted og 10 min etter var babyen ute! Drømmefødsel egentlig! Skal ta modningsaku denne gangen også - anbefales å starte 3-4 uker før termin. Vet ikke hvordan ventelistene er rundt omkring, men jeg fikk time med en gang når jeg ringte og bestilte privat her i Stavanger. Lykke til!
Enda en! Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Vet noen hvor i Oslo man kan få modningsakupunktur? Gikk laaangt over termin sist og var ikke antydning til moden da jeg ble satt i gang. Jordmor på Ullevål anbefalte modningsakupunktur denne gangen, og jeg ble positivt overrasket over at "skolemedisinen" ikke er for nøktern til å anbefale sånne lure triks... Hun var t.o.m. åpen for bringebærtekapsler! Denne gangens kal jeg prøve det meste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå