Gå til innhold

Vannkopper....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag med at tuppa mi hadde flere vannfylte blemmer på kroppen....

Hun er i relativt god form, men har svettet en del.

Noen som har gode råd om hvordan jeg skal forholde meg til dette de nærmeste dagene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel - hva med å kjøpe hvitvask mot kløen på apoteket ? Det kan kanskje være et tips. Dersom dette ikke føles lindrende må du til lege for å få noe mer effektivt. God bedring !

Skrevet

Har hørt at når blemmene er tomme for vann(tørre), så er smittefaren over.. Tar jeg helt feil, eller?

Skrevet

Få tak i mildt antihistamin (phenamin) beregnet på barn i flytende form. Gjør underverker, slipper å klø, og man unngår arr.

Skrevet

Hun her har også vannkopper over hele kroppen! Vi har smurt med aloe vera gele morgen og kveld, hun er i fin form og plages ikke nevneverdig av kløen!

Skrevet

Jeg fikk allergitbl til henne de første dagene, de kvuste jeg og blandet i syltetøy. Ellers badet hun mye og da brukte jeg lavendelolje i (kløstillende og antiseptisk), smørte henne med hvitvak etterpå. Dette virket veldig bra. Vi oppdaget det en lørdag formiddag og på onsdagen var store deler av skorpene ramlet av.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sønnen min har vannkopper nå, regner med det blir bhg i morgen da formen er fin og prikkene er tørket. Vi har smurt på hvitvask, det er det eneste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...