Litaågo 7pp Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Våknet i dag med at tuppa mi hadde flere vannfylte blemmer på kroppen.... Hun er i relativt god form, men har svettet en del. Noen som har gode råd om hvordan jeg skal forholde meg til dette de nærmeste dagene??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Vel - hva med å kjøpe hvitvask mot kløen på apoteket ? Det kan kanskje være et tips. Dersom dette ikke føles lindrende må du til lege for å få noe mer effektivt. God bedring !
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Har hørt at når blemmene er tomme for vann(tørre), så er smittefaren over.. Tar jeg helt feil, eller?
Mom2Two Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Få tak i mildt antihistamin (phenamin) beregnet på barn i flytende form. Gjør underverker, slipper å klø, og man unngår arr.
Monstermamma Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Hun her har også vannkopper over hele kroppen! Vi har smurt med aloe vera gele morgen og kveld, hun er i fin form og plages ikke nevneverdig av kløen!
boris Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Jeg fikk allergitbl til henne de første dagene, de kvuste jeg og blandet i syltetøy. Ellers badet hun mye og da brukte jeg lavendelolje i (kløstillende og antiseptisk), smørte henne med hvitvak etterpå. Dette virket veldig bra. Vi oppdaget det en lørdag formiddag og på onsdagen var store deler av skorpene ramlet av.
Kamille:) Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Sønnen min har vannkopper nå, regner med det blir bhg i morgen da formen er fin og prikkene er tørket. Vi har smurt på hvitvask, det er det eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå