Gå til innhold

hva skal vi gjøre med katten.....

Anbefalte innlegg

uff får vel litt pes her...

men vi har en katt,som vi bare irriterer oss over...

Han rengjør seg aldri... vasker litt på potene,men tar ikke hele pelsen.. Han er langhåret, så det blir jo store klumper..

Får ikke greid pelsen, for han er så mye ute, eller vi er opptatt med 2 små barn.

Når vi har tid, er jo katten ute feks... Når jeg da har katten og kan gre den, så er jo ikke det mye jeg får tatt, for han klorer og biter etter meg...

har tatt den til dyrlegen og fått den barbert noen ganger, men det er jo svindyrt...

egentlig er katten mest til bry.. den er 6 år.

siden han ikke vasker seg, og vi ikke får greid ham, så får han aldri noe kos... han er bare her og får mat og en plass og sove...

Han forsvant fra oss og var vekke 1 1/2 mdn, og etter det har han ikke vært den samme gode,søte pusen... han var vill og redd når vi fant ham igjen(hadde ikke vært ute før) ,han freste og ville ikke komme til oss.. vi fikk da tak i ham,og fikk ham med hjem... tok lang tid før han ble varm itrøya, var og er enda redd for bråe lyder/folk etc... minst 3 år siden, kanskje 4??

hadde gubben bestemt hadde den vært avlivet for lenge siden. På en måte vil jeg det jeg og , men jeghar ikke hjerte til det..

men så er jeg lei av den katten og...

det er også så mye skit i leiligheten pga ham... masse håravfall.... og ungene som krabber oppi...

er ikke noe jeg kunne diskutert med gubben,så jeg vil høre hva dere sier først..... han sier bare at vi skal kvitte oss med den, men jeg er ikke så kald.... syns det er vanskelig, men er enig i ham på mange måter og...

Vil ikke bare ha pes..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5127844-hva-skal-vi-gj%C3%B8re-med-katten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dersom du har så lite lyst til å ha katt bør dere få den omplassert. Men la da dette være en lærepenge og skaff dere aldri dyr igjen!!

Når man skaffer seg en katt må man alltid huske på at de faktisk kan bli oppmot 20 år. Man skal derfor aldri ta lett på det å skaffe seg et dyr. Man må tenke gjennom hvordan livet forandrer seg.

Du kan jo henge opp lapper på nærbutikken, sette inn annonse i avisen osv. også ang omplassering. Om du bor i Oslo og omegn er jo FOD gården en mulighet, men de pleier å være ganske fulle.

Jeg synes det er ille å avlive en katt fordi dere rett og slett ikke gidder å ha den lenger. Kanskje dere skulle prøve å bruke mer tid sammen med den og barna. Vi har to katter + ei jente på 18 mnd. som elsker dem. Husk at kattens personlighet speiler hvordan den har blitt og blir behandlet.

Jeg ville tatt kontakt med omplassering for dyr.

Vi har en søt sterilisert hunnkatt, og jeg var så utrolig glad i pusen vår før vi fikk lillegutt. Har alltid vært veldig glad i dyr. Men like før vi fikk gutten, så leste jeg en historie i et norsk ukeblad om en familie som mistet sitt lille barn fordi at katten hadde lagt seg over hodet på babyen og kvelt den.

Så når junior kom hjem fra sykehuset, og jeg var en stressa hormonell mamma, hadde jeg en periode hvor jeg nesten rett og slett hatet pusen vår. Så på henne som en trussel. Kunne aldri ha pus og baby i samme rom uten at vi var tilstede. Så det var en stressende periode. Heldigvis så har det gått seg til, for det var ganske ekkelt å ha det sånn. Pusen er kjempesnill, og har aldri gjort tegn til å bli irritert over en liten en som koser vel hardt til tider med henne. Nå er jeg kjempeglad for at vi har pus, for jeg tror det er viktig for smårollingene å vokse opp med dyr, og lære å behandle dyr ordentlig.

Denne historien hjelper kanskje ikke deg, men det kan jo være at det kan gå seg til, hvis du endrer synet ditt på katten, og lager tid til den.

Hvis ikke, så er det nok bedre for katten å få et hjem hvor den er satt pris på.

Hei!

Hvis katten er mest til bry synes jeg dere skal omplassere den, jeg synes iallfall at det blir helt feil å avlive katten fordi dere synes det er et pes.

Jeg har to katter og en ettåring som har hatt kolikk, jeg sier ikke at det er enkelt men skal du få pus til å godta pelsstell må du bruke tid på ham.

Antagelig må du ta han til vetrinær, barber han og stell pelsen hans mens den vokser ut. Børst han litt hver dag, da blir han tammere etterhvert.

Dersom katten ikke er kastrert bør du få vetrinæren til å kastrere han, det kan hende han blir roligere og holder seg mer hjemme når han ikke må markere revir.

Det med å kastrere katten er faktisk en veldig god ide hvis du vil at han skal stelle seg mer. I hvertfall hvis alle hannkatter er som vår... Før brydde han seg lite om å stelle seg og var ofte grå der han skulle være hvit, og var i tillegg ofte full i sår etter slåsskamper. Etter at vi fikk ham kastrert ble han helt annerledes, alltid kritthvit og fin i pelsen, mye roligere og holder seg stort sett bare rundt huset og i nabohagene.

Annonse

Synes det var mange sinte svar til deg her, så jeg vil prøve å støtte litt om jeg kan....

Selv er jeg en katte-elsker, men innser likevel at det ikke passer for alle å ha katt - og at endringer i livet kan påvirke ens holdninger til det å ha husdyr.

Det beste du kan gjøre for katten din er å få den omplassert. Det finnes mange gode familier der ute som vi kunne gi pusen den oppmerksomhet og det stell som trengs for den. Jeg skjønner nok at dårlig samvittighet kan gnage litt, men tenk i så tilfelle at det er bedre enn avliving.

Har selv en 4 år gammel kastrert hankatt. Han kan til tider virke urenslig, men vi gir ham et lite bad (med kamp naturligvis) nå og da, og det hjelper litt på.

Jeg er selv gravid med nr. 2 nå, 5 og 1/2 mnd på vei, og kjenner at jeg dessverre ikke har den beste tålmodoghet med ham som jeg pleier. Dette opplevde jeg også i første svangerskap, så jeg vet heldigvis at det går over. Samboer er vel egentlig ikke så begeistret for å ha ham i hus, men respekterer det faktum at pusen er mitt ekstra barn og at jeg er veldig glad i ham..

Men tilbake til din situasjon: la ikke pusen deres bli et irritasjonsmoment stort nok til at barna deres etterhvert vil preges av dette. For da kan de bli av den sorten barn som senere ikke respekterer dyr, og kanskje enda verre; plager dem..... Gi pus en ny sjans med nye folk:)

Vi har en nydelig innekatt som er veldig langhåret og røyter mye. Vi elsker katta vår kjempekjempemasse!! At det blir hår av den sier seg selv, det visste du jo da du skaffet deg den. Skjønner at de kan være vanskelig å gre den, men du får prøve å finne en metode som funker. Stakkers katt har det da ikke noe godt med bare knuter. Vi børster katten vår og den er bare til glede for både liten og stor!! Den herlige pusen vår! :) Synes du bør omplassere den for en katt trenger omsorg og at noen steller den da den har lang pels.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...