Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Har to-tre ganger bråvåknet av at jeg føler jeg skal kaste opp. Det skjer rett etter at jeg har sovna, og med en gang jeg reiser meg opp, så kjenner jeg at jeg ikke skal kaste opp likevell. Men da har mageinnholdet kommet såpass langt opp i halsen og nesa at smaken har satt seg der liksom =( Åhr...grufullt! Hva kan dette være - er det snuppa som sparker på en spesiell plass eller no? Jeg hater følelsen av å måtte spy!!! Buhuuu...flere som har opplevd dette?
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Høres ut som for mye magesyre eller noe sånt? Jeg hadde det litt tidligere og det kjentes noe liknende ut. Kanskje du skal prøve å ikke spise siste to-tre timene før du legger deg eller f.eks ta en Link (apoteket mot syre)?
noralill Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg hadde det sånn med 1. mann - og forsåvidt også i det tre svangerskap som har endt galt... Har ikke funnet noe som hjelper... Desverre!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Dette kommer nok av at lukkemuskelen fra magesekken til spiserøret blir svakere når du er gravid, og det er derfor lettere for magesyre, ev. mageinnhold, å komme opp igjen. Ligger du på ryggen når dette skjer? Kan være lurt å ligge med ryggen litt oppe, bruk litt puter til å stable deg opp med. Gå på apoteket og spør hva de anbefaler mot dette, de har helt sikkert noe som hjelper. Ved neste lege el jm kontroll kan du fortelle om det, kanskje de har noen gode råd! God bedring! :-)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2006 Takker for svar alle sammen!!! SKal høre med legen min om det ved neste kontroll. Har vært mye plaget med halsbrann denne gangen å, men dette er ikke halsbrann. men kan jo være magesyren kommer helt opp siden jeg sover. Å ja, jeg ligger enten på ryggen eller på sidene når dette skjer. Lå med tre puter under hodet i natt - ikke akkurat behagelig i ryggen etter hvert, men en plage erstatter en annen - så får man jo bare velge hvilken plage man liker best =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå