Gå til innhold

Antibiotika og alkohol - myte eller fakta?


nungo

Anbefalte innlegg

Skal på avdelingstur med jobben til helgen og vil helst kke avsløre graviditeten min ennå. Nu er det slik at jeg rent faktsik er på antibiotika for en halsinfeksjon og tenkte at nå har jeg den perfekte unnskyldning for ikke å drikke vin til maten etc. Har jo liksom altid hørt at det er en god unnskyldning. Men så leste jeg på pakken med antibiotika + en annen gammel jeg hadde liggende hjemme og det står ingen ting om at man ikke skal drikke alkohol når man tar antibiotika - er det bare en myte eller er det så alment kjent at de ikke skriver det engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er fakta. -Er ihvertfall alltid det jeg har hørt! (virkningen avtar ved inntak av alkohol)

 

Kos deg på tur i helgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Jeg tenker jo også som sådan at dersom alle tror det er slik (selvom det skulle vise seg ikke å være det) så kan jeg jo likevel fortsatt fint bruke det som forklaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå jo på sykehus og fikk beskjed at jeg måtte slutte med anitbiotika og jeg da pga at jeg var gravid...

Du kan jo late som om du bestiller drinker med alkohol da... De fleste drinker kan man jo få uten...:) Og late som du blir drita...hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk penicilin da jeg var i USA i jula, og da sa legen at det var veldig viktig at jeg ikke drakk noe alkohol under penicilin-kuren. Jeg tror det kommer litt an på type antibiotika og legen man snakker med, men du kan jo bare si at legen sa det. Folk tenker gjerne sitt uansett, men det får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen....Det e ikkje førr at det skjer nåkka galt når man drikk alkohol...Det e pga når man drikk alkohol kan man bli dårli og måtte kaste opp....Og da e pencillinkurn ødelagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare det - men det er påvist at alkohol kan svekke effekten av enkelte typer antibiotika. Holder man seg unna alkohol har man altså større sjanser for at kuren er suksessfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...