Gå til innhold

Juni: Jern...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om å spise jern noe jeg ikke har gjort... Jeg lurer kanskje på noe som er litt sykt da det nivået er på 9 tror jeg... Kan det være farlig ved fødsel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også 9 komma noe... men legen sa ikke noe spess om det. Bare at jeg burde spise mere grønt. Som broccoli, spinat, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vere lurt å ete jern visst blodprosenten din berre e ni.ej hadde 10,2 å ej he begynt å ta jern.det e for att du skal ha litt å gå på etter fødselen visst du mista litt blod da.he du veldi lav blodprosent etter fødsel tek det ei tid før du kjeme ovenpå igjen.du vil vere en del svimmel etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 12 sist jeg var på kontroll og hadde da en uke i forvei blitt fortalt at jeg skulle ta jern. Jeg hadde ikke veldig lyst og når jordmor bekreftet uken etter at blodprosenten min var 12 så sa hun at det ikke var noen grunn for meg å ta jern. Spis godt med grønne grønnsaker sa hun så går det fint. Brunost, leverpostei og rødt kjøtt har også mye jern i seg.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har såpass lave jernlagre betyr ikke at du er syk egentlig. og barnets behov for jern har førsteprioritet, så babyen får det jernet den trenger. Jernmangel går bare utover deg og formen din, og kan gjøre at man føler seg ganske slapp, trøtt og sliten. Blir litt som å leve på 4000 meters høyde.. Har lave jernlagre selv, og vet alt om å føle seg konstant sliten! Sannsynligvis vil det ikke ha noe å si for fødselen, men det er en liten sjanse for at du må ha blodoverføring dersom du blør veldig mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...