Gå til innhold

positiv test og så TR, flere?

Anbefalte innlegg

Prøver å bli gravid med nr 2, og denne perioden hadde jeg en merkelig opplevelse. Samme dag som TR skulle komme fikk jeg litt brun utflod og tenkte får prøve neste peiode da. Men et par dager senere hadde jeg fremdeles ikke fått vanlige blødninger, og kjøpte et par tester. Testet på ettermiddagen og den viste positiv, men senere på kvelden fikk jeg mer blødninger. Neste morgen viste test nr 2 negativ, og nå er TR i full gang.... Er det flere som har opplevd dette? Har jeg vært gravid, men så har ikke spiren klart å feste seg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5127115-positiv-test-og-s%C3%A5-tr-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Dette er frustrerende ja! Jeg tok en test på IKM i 3. pp fordi jeg skulle på jubileumsfest. Kaffe smakte nemlig ikke så godt heller.. Å ja, testen viste positivt! Svak, men positiv. Jeg tok det med ro på festen - skyldte på at dattera var litt dårlig når vi leverte henne til barnevaktene...

Da var det superkjedelig at tr fant det for godt å komme 3 dager senere! Først tre dager med brun utflod før mer normale blødninger - ikke som vanlig altså..

Jeg kom fram til at det må ha vært en såkalt kjemisk graviditet. Altså slik at egget ble befrukta, men ikke klarte å feste seg i livmoren. Da kan nok hormonnivået gå ganske fort ned igjen slik at du kan få negativ test noen dager senere. Jeg testa ca ei uke etter tr var ferdig, og fikk da negativ test.

Vi får krysse fingrene for at vi lykkes bedre neste gang!

SYLVIALINN

Det kan nok tyde på at du var gravid og har hatt en SA. En test er kun positiv etter at morkake er dannet, så en liten spire var det nok. Det hender faktisk i ca 50 % av tilfellene, og oftest uten at kvinnen er klar over det. Spiren din sitter neste gang skal du se:

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...