Gå til innhold

Lett/light produkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere light/lett produkter til barna deres? Jeg gjør det, men nå har jeg jo bare hørt mer og mer negativt om sukkererstatningsstoff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det frarådes å gi barn kunstig søtningsmiddel, så det gjør jeg absolutt ikke. Da er det bedre å gi med sukker og heller litt sjeldnere

Skrevet

Man bør ikke gi dette til barn under 3. Helt enig med hun over.

Vi har da gitt jenta min av og til men heller med sukker altså.

Skrevet

ja, det gjør vi. Men det blir ikke så veldig mye ut av det, litt fun light innimellom. Han får det vi bruker.

Alt med måte:-)

Skrevet

Nei, her får de ytterst lite av light produkter. Siden jeg ikke er noe glad i det selv, og har fått mange råd om heller ett variert kosthold enn light produkter.

Hørte her om dagen at man skulle gi fun light til barn med hard mage. Så det satte enda en støkk i meg. Om hvor lite vi egentlig vet om disse light produktene, og dems bivirkninger.

Skrevet

Ingen skulle ha de faktisk. De er kreftfremkallende. Sliter litt med en pepsi-max avhengighet her men gutten min får ingen light / lett produkter hvis de bruker søtningsmidler.

Andre ting vi skulle være obs på er plast. Aldri varme ting opp i plast. Også kreftfremkallende.

Skrevet

Her spiser vi kun lett produkter i melkeprodukter og i syltetøy. Da er det jo mindre fett og ikke tilsatt masse greier.

Skummet melk, plantemargrin, 0,1 % youghurt, karbonadedeig, mager pølser etc.

Men saft får han aldri, og han spør heller aldri etter det. I såfall ville det blitt solbær saft, siden den inneholder minst kunstige stoffer og E.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...