Gå til innhold

Ruller seg over på magen i søvne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 1/2 mnd ruller seg over på magen hele tiden. Også i søvne. Jeg blir jo helt nervøs...

Men jeg kan jo ikke være våken hele natten for å snu han heller. Er det noen som har erfaring med sånn pose som de ligger i og blir spent fast? Er det like farlig å ligge på magen nå? Han snur seg ikke tilbake enda, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat samme problematikken her, og vi liker ikke at hun skal ligge på magen. Vi kjøpte sånn pose, og det fungerer utmerket!! Båndet som er festet under madrassen er så stram at hun umulig kan surre seg inn i det. (har jo vært diskutert litt om det)

Kjøp pose du! :o)

Skrevet

de har nydelige poser på www.laredoute.no

Skrevet

Hei kattemusa!

Samme problemet her også. Hvor har du kjøpt pose?

Skrevet

Hei anonym!

Mulig jeg er helt treig nå. Men kan de posene bindes fast?

Skrevet

Jeg har brukt pose tidligere, og det har fungert utmerket. Til lillegutt har vi også hatt pose fra starten, for å venne ham til den - men uten stroppen i starten. Tenkte vi skulle begynne med det når han startet med snuing. Så da vi skulle starte da, så ble han illsint!!!!! Han klarte jo ikke å snu seg på siden, eller legge seg slik han ville, så da klarte han ikke å sove. Sovnet han, så våknet han igjen etter en stund - like sint. Så etter mange søvnløse netter for hele familien, bestemte vi oss for å løsne han. Og han sov godt igjen. Legger seg ikke på magen, men på siden. Dersom han havner på magen, våkner han, og gir lyd, så da snur jeg han rundt igjen.

Skrevet

Har hørt at mageleie ikke er forbundet med forhøyet fare for krybbedød hvis de snur seg av seg selv... Så det er ikke nødvendig å snu de eller legge de i pose. Hvis krybbedødfaren er grunnen til at dere vil ha babyene deres på ryggen, da :-)

Skrevet

Hei igjen!

Posen har 2 ringer på hver side i hoftehøyde. Der skal båndet som ligger under madrassen festes. Posen er ganske romslig, slik at babyen kan sprelle med bena uten problemer.

Grunnen til at vi bruker den, er ikke bare det at hun snur seg over på magen, men også at hun er så urolig om natten. Hvis hun ikke ligger i den, snurrer hun hit og dit, ligger på tvers osv., og da våkner hun (og vi hehe) stadig vekk. Dersom hun snur seg over på magen, våkner hun som regel også, for hun legger ikke ned hodet...

Vår baby-safe har vi kjøpt hos Babyspesialisten.

Skrevet

Samme proble, og samma løsning her oxo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...