Mamma`n til Kevin.---31.3-2005 Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei Jeg har en sønn på 14 mnd. Hver gang jeg skal legge han på stellebordet nekter han å ligge der.Han bøyer beina sine bakover sånn at jeg da ikke får lagt han ned. Han vrir og vrenger seg mens han griner.Jeg prøver å gi han forskjellige ting som han kan ligge å se på,men etter 2 sek, kaster han seg rundt på magen igjen. Jeg prøver å ha en sint stemme men det ser ut til at det bryr han seg ikke noe om.Noen ganger griner han bare enda verre. Jeg har også prøvd å bare holde han nede, altså holde han i den ene armen og det ene beine samtidig sånn at han ikke får slengt seg rundt, men så fort jeg slepper, for jeg klarer ikke å holde den ene armen og beine hans samtidig som jeg prøver å skifte bleie ,er det på`n igjen. Så jeg lurer på hva gjør dere?? Er det noen her som har eller har hatt det samme problemet som kan gi meg noen råd?
dipsey Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har det samme problemet, men kan ikke gi deg råd. Det er et pes å skifte bleier. Jeg lar henne gå litt rundt eller jeg legger henne på gulvet i steden. Da detter hun ihvertfall ikke ned...Sta og skal ha med seg alt som skjer!
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Har en sønn på 13 måneder, og der var det så mye makking og styr på stellebordet at det kuttet vi ut for flere måneder siden. Steller han på gulvet i stuen. Nå kan han jo stå, så da er det bleieskift på gulvet, og så står han stort sett når vi kler på han. Det fungerer bedre for oss enn på stellebordet.
Oiii Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Lillegutt er også 13 1/2 mnd. Den siste uka har det nesten blitt umulig å bruke stellebordet. Hmm må vel slutte med bleier da. Jeg kan ikke bøye meg ned på gulvet med den ryggen min. Lurer på hvorfor de plutselig ikke vil i den alderen. Blir de nervøs for å ligge på ryggen så høgt oppe? Jeg underholder med historer som de tre bukkene bruse, synger sanger og banker i veggen og imiterer folk han kjenner kommer på besøk. Da kan det hende han ligger og er med på underholdninga.
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg sluttet med stellebord når sønnen min var 9mnd. Da kunne han gå og ville ikke ligge på stellebord lenger. Nå bruker vi up&go-bleier. Han står når vi steller han. Holder seg fast i en stol.
EvaL Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Har ingen løsning å komme med, men som dere andre er jeg full av undring over dette fenomenet. For jeg er rimelig sikker på at barna deres (vel i hvert fall de som går i barnehagen), ligger stille som engler når de får tørr bleie på seg i barnehagen. Så når de ansatte skifter bleie på dem, så ligger de stille. Hvorfor i all verden gjør de ikke det under bleieskift hjemme også? *klø seg masse i hodet*
hege_d Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Junior ligger helt stille i barnehagen, men vrir seg som en gal hjemme. Personalet sa at det var helt naturlig at det er hjemme de vil avprøve grenser... Og det er ikke fordi de ikke vil ligge på ryggen højt oppe, for jeg har altid puslet han på gulvet, og han vil overhodet ikke ligge stille! Tror jeg også vil prøve å skifte han stående.
Gjest poda Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Jenta vår begynte med denne snuingen på stellebordet for sikkert 4-5 måneder siden. Er nå 14 mndr. Hun prøver seg også ennå, men jeg har vært ganske så konsekvent at når hun snur seg så tar jeg henne opp og legger henne på plass igjen. Så sier jeg at "nå må du ligge fint til vi er ferdige å ta på bleien, så kan du snu deg". Hun får også diverse ting å holde i som hun kan se på mens vi skifter. Jeg koser og tøyser også litt med henne mens vi holder på. Det fungerer stort sett greit nå - hun har blitt mer tolmodig, men jeg har slitt med dette ganske lenge for å få det til. Viktig å gi ros når hun er flink og ligger rolig til vi er ferdige. Synes det er litt vanskelig å skifte stående, for hun går ikke ennå - det er heldigvis like før da :-).
K-75 Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 Min datter på 13 mnd var også slik rundt 1 års alderen, men har roet seg nå. Kanskje det går over hos sønnen din også? Problemet var størst når de vanlige bleiene skulle på. Jeg begynte å bruke up and go og det hjalp. Nå bruker jeg begge deler, men liker best vanlig bleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå