Gå til innhold

Smale buksemodeller for lette barn?

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart 11 mnd er 74cm lang og ca 8,3 kg - altså ganske lett/nett. Buksene i str 74 på H&M er ofte så vide at de ikke passer. Str 62/68 passer fint i livet/lårene men blir fort for korte. Noen som vet om merker/butikker som har smale buksemodeller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5126265-smale-buksemodeller-for-lette-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har har det samme problemet. Bukser som ikke har stramming i livet kan datteren vår krabbe ut av... Den fødte sagger! Vi har kjøpt endel klær (spesielt bukser) på Benneton på salg. De er ganske smale og lange buksebein. Det eneste skjørtet som vi har til henne som passer er fra KappHal (Kaxs). En ting som jeg i hvert fall har merket er at guttebukser er videre enn jentemodellene... Lykke til!

Jeg har flere bukser med denne strikketypen, og det fungerer godt for å holde buksa oppe. Men det har en tendens til å bli så altfor mye stoff rundt rompa og lårene at det ikke ser behagelig ut - særlig ikke nå som hun holder på å lære seg å gå. Da hun bare lå på ryggen/magen var det ikke noe problem. Jeg skal sjekke ut de tipsene jeg har fått her. :-)

Annonse

Vi hadde samme problemet sist sommer, og kom frem til at name-it har noen greie bukser med strikk som du kan regulere i livet. h&m er håpløst. Vi gikk over til tøybleier, så da fikk buksene noe å henge på. Nå når hun bruker 86 er buksene mye smalere og vi har problemer med å finne vide nok bukser. Tror babybuksene er vide og passer best til små sumobrytere, mens jentebuksene er smale og passer best små barbiedukker. Forstå det den som kan???

Jeg har en sønn som alltid har vært god å rundt, og derfor elsket klærne fra H&M, men de fra Cubus er alltid for små. Eneste stedet der jeg må kjøpe en størrelse større hvis de skal gå på.. Så det hadde kanskje vært stedet for deg?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...