Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste er snart 17 år, men hun diskuterer jeg ikke så mye her da:-)

Det å få de to siste så tett henger litt sammen med at jeg ble overraskende gravid, i tillegg til at jeg er 36 år....greit å få de barna du skal da liksom:-)

For meg er det virkelig en utrolig stor glede(blir nesten religiøs bare jeg tenker på det:-) å få to små barn rett etter hverandre. Å se lillesnupp lyse opp som ei sol når storesøster tasser rundt henne og snakker med henne, er virkelig noe som varmer et morshjerte. Å tenke på at de har hverandre i så lik alder fremover er også et stort pluss. Så jeg føler meg virkelig som verdens heldigste som har disse 3 barna mine, og gleder meg til å se småjentene vokse opp.

Men, det er selvfølgelig en del mer jobb også enn bare et lite barn. Kan ikke sammenligne forrige barselperiode med denne her. Forrige gang fartet vi rundt, var på babysang, shoppet med jentene i barselgruppa, reiste å besøkte familie og virkleig koste meg.

Koser meg dobbelt så mye nå med begge to, men det er også mye mer slitsomt. Må ha rutine på alt, og dagene består veldig mye at ting som må gjøres. Det er stell, legging i vogn for soving ute, opp, mat, stell osv. Slik går dagene unna. Hun på 20 mnd er hjemme, men skal begynne i barnehage 2 dager i uka. Da for jeg tid til å bare væremed minstemann, og snuppa får vært mer sammen med andre barn, så da får vi litt bedre tid.

Så med to så tette består hele dagen av baby, men jeg storkoser meg virkelig. Nå er jeg heldig, for begge to har sovet natten igjennom nesten hele tiden, sover og spiser til samme tid hver dag, så de er ganske greie å ha med å gjøre. Var litt redd for at jeg skulle få for lite tid til hun på 20 mnd, men det trengte jeg ike å være bekymret for....hun tar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5126088-til-luca/#findComment-5126305
Del på andre sider

Fortsetter:-)

For hun tar ALL tid hun. Så lillesnupp er den som krever minst.

Så jeg kan jo virkelig anbefale det, gledene er store med to små, men det er jo en del jobb også. Vi skaffet oss vaskehjelp da lillesnupp kom, og er veldig glad for det. Syns man bør innrette seg slik at man ikke bruker tiden på husarbeid, når jeg vil bruke den på barna:-)

Lykke til med evt en til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5126088-til-luca/#findComment-5126354
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...