Gå til innhold

HJELP! inneholder avent flaskene BISPENOL A???

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste at mange flasker inneholder dette stoffet og det kan kreft og være hormonforstyrrende..

skal jeg bekymre meg for det også nå :(

flaskemater

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi!!!!! Det har jeg aldri hørt om........... Noen andre som har peiling???????

Skrevet

Skal gå ut i papiravfallet og se om det står noe på eskene. Tilbake om ett minutt :-)

Skrevet

Står ingenting om hva de er laget av på eskene... Kanskje det står noe om det på nettsidene til avent?

Skrevet

engelsken min e ikke så god at æ klarer å finne ut av det...

avent.com

noen andre???

Skrevet

Dette har jeg kopiert fra Avent sine hjemmesider:

What is Bisphenol-A, and what are the issues surrounding BPA?

Bisphenol-A (BPA) is a chemical used in the production of polycarbonate plastic and food/beverage can coatings.

Over 50 years of research and extensive use throughout the world provides overwhelming scientific evidence that polycarbonate is safe for the manufacture of baby feeding bottles.

International regulatory agencies responsible for consumer protection, including the European Food Safety Authority (EFSA), the UK Food Standards Agency, the US Food and Drugs Administration (FDA) and the Japanese Ministry of Health, have assessed the potential health effects of BPA. All conclude that consumer products made from materials containing BPA, including polycarbonate, are safe for their intended use.

In April 2005 the FDA reconfirmed the safety of the use of polycarbonate for food contact including baby feeding bottles stating that “based on all the evidence available at this time, FDA sees no reason to change its long-held position that current uses with food are safe.”

Avent Bottles are independently tested in accordance with and comply to the latest European Standard for Drinking Equipment for Children-EN14350: 2004 which includes a limit for the migration of BPA.

Med andre ord: Avent sine flasker inneholder bisphenol A, og de mener at dette er et ufarlig stoff.

Skrevet

I følge nettsidene til Avent (i FAQen) så inneholder de Bispenol A - men de skriver at det er et stoff som er blitt testet og godkjent - og at retningslinjene (nasjonale?) sier at det er ok å bruke i barnematbeholdere.

Litt interessert i å vite hvilke kilder du har som sier at det er farlig?

Og så hadde det vært kjekt å finne ut hvilke flasker som eventuelt ikke inneholder noen potensielt skumle stoffer.. :)

Skrevet

Nå så jeg at du allerede har oppgitt kilden, sorry :) Må inn og lese. Er jo ikke usannsynlig at man tror det kan være et skadelig stoff selv om man ikke har håndfaste bevis enda. Og uten håndfaste bevis er det ingen som slutter å bruke det i produktene sine!

Skrevet

ja det er jo det som er så tragisk at man ikke VET hva de inneholder og hva det vil si... alt for lite kunnskap og testing av dette.. skal barna våre være prøvekaniner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...