Gå til innhold

Tips om igangsetting av fødsel!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kun 4 uker igjen og begynner å bli rimelig klar for å få ut dette lille nurket:-) Det er selvfølgelig bra at bebisen holder seg inne en liten stund til, men vil likevel høre om noen har noen tips som kan være med å få igang fødselen??? Spesielt når man virkelig nærmer seg termin! Har absolutt ikke lyst til å gå på overtid!!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5124556-tips-om-igangsetting-av-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er noe hold i dette, men har hørt at følgende ting skal hjelpe:

- spis noe veldig sterkt.

- ett glass vin

- dra på diskotek

- kjør på en meget humpete vei

- lakserolje

- sex

- grundig husvask (så du blir svett og sliten)

- stimulering av brystvortene

hmmm... var det jeg kom på nå.

Kom igjen folkens, dere vet sikkert om enda mer enn meg :)

Hjertelig takk for raske svar!! Setter stor pris på det!!

Noen tips har jeg jo hørt!

Hva er det med denne lakseroljen?? Hva gjør den egentlig? Stemmer det at det er noe med å få igang avføringen??

Tar gjerne imot flere tips!!

Annonse

I følge en god venninne som er jordmor, er det ingenting utenom sex som har en dokumentert virkning på igangsetting av fødsel.

(Det kommer av hormonene i sæden, som er de samme som de bruker i modningspillene de kan sette i sjeden.)

Men dersom du oppdager at noe annet har god effekt, må du rapportere tilbake.. jeg har også lyst til å få ut nurket et par, tre uker før termin... ;-)

Forstår ikke helt at folk linker lakserende midler med igangsetting av fødsel. Det eneste som skjer er at avføringen blir løsere og kommer fortere ut. Er dere riktig uheldige kan trykket gi dere hemorrider. Forstår at dere ikke vil på overtid, det vil jeg også slippe. Men tror nok at vi skal la naturen gå sin gang..

Nei, vær nå snill å ikke bruk lakserolje da. Har hørt det kan være farlig jeg!

Jeg er 4 dager på overtid og har ikke vurdert lakserolje en gang.

Sex og orgasme er vist det som hjelper.... og å massere brystvortene skal å hjelpe på å få kynnere som går over til rier!

...Ikke for å gjøre det værre for dere....

Men ved forrige fødsel forsøkte jeg MASSE sex for i gangsetting, både sånn like før, og dagene på overtid, det var ikke i nærheten av å skje noe mer av den grunn altså...

Så andre tips mottas gjerne her og :-)

Annonse

Forrige gang krangla jeg skikkelig med samboer. Kasta han inn på gjesterommet når vi skulle legge oss..og tok meg en lang varm dusj. Da jeg la meg alene i senga gikk vannet. Så dette er tyil å anbefale :)

Og jeg som har hørt at hormon produksjonen må synke for at fødselen skal sette i gang ;)

Jeg har prøvd lakserolje for igangsetting og det fikk igang tarmperistaltikken og dermed veene.

Men fikk klar beskjed da jeg kom til føden at det ikke var så bra da det også kunne virke på barnet sånn at det bærset i magen også, og at det kunne føre til mye rier som var vanskelige å stoppe hvis det skulle oppstå komplikasjoner.

..men det blei jo anbefalt før men da i små mengder.

Sex skal hjelpe, og iflg riksen er det en spesiell "teknikk" som skal være ekstra effektiv. MEN vi har prøvd et par ganger, og jeg sitter fortsatt her, jeg! Så tror ikke det har noen funksjon før bebien er klar selv, jeg....men at det hjelper på modningen da, det er sikkert sant. Men det er jo en fin måte å fordrive tida på da, hehe.....

Har hørt at å spise kanel er bra, eller å spise et tungt måltid (type raspeballer - da blir en mett gett!), tror jeg må prøve fler av tipsene over også......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...