Gå til innhold

sulteeeen !!! trenger svar...

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 3 mndr. og 8 dager, og jeg har begynt å leke med tanken å gi litt velling/ tynn grøt med skje om kvelden...

Han drikker godt og har flere våte bleier om dagen, men om kvelden blir han ikke fornøyd... Noen ganger sovner han ikke og krever mat hver time, andre ganger sovner han etter en stund...men våkner uansett flere ganger om natta for å få mat (2-3ganger) Han har hatt ett nattmåltid fra han var 6 uker og frem til nå...

Jeg har nok melk om dagen, det er det siste måltidet som er problem...Har prøvd å øke melkemengden, men det hjelper ikke.Har bare masse melk om dagen da, og han blir likevel ikke fornøyd om kvelden.

Han vil heller ikke ta flaske lenger. Det var ikke problem tidligere, så da fikk han mm eller mme på flaske de kveldene han ikke ble fornøyd. Men nå har han altså funne ut at flaske er noe tull...og nekter å drikke.

Hva KAN konsekvensene bli av å begynne å gi bittelitt tynn grøt allerede nå ? KAN det bli et problem på sikt (mage problemer, allergier, intoleranser...??) eller er det "bare" det at noen kan ha problemer med å førdøye den type mat når de er så små?

Hjelp meg litt, vær så snill

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5124368-sulteeeen-trenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenkte å skrive et likedann innlegg selv i kveld jeg...;)

hører fra andre at jeg kan begynne med tynn grøt , og andre ikke...

Heldigvis tar gutten min flaske da... så jeg TRENGER ikke å gi grøt.

Men jeg er redd at han heller vil ha flaske enn pupp hvis han får flaske for mye...

Håper det kommer noen svar...

Da min søster var to mnd gammel hadde ikke min mor nok melk til å gjøre henne fornøyd om kvelden. Da hun begynte med tillegg var heller ikke dette kraftig nok kost for den glupske jenten. Hun begynte å gi henne tynn grøt om kvelden, og da sov jenten hele natten og var glad og fornøyd. Ingen problemer. Men dette var i 1984...

De anbefaller ikke grøt før 6 mnd så lenge du ammer.

Det er helt normalt å ha mindre melk om kvelden, men den melken du har da er fetere slik at de egentlig trenger mindre mengde!

Har opplevd å sitte å amme i 2 timer om kvelden. La han få så ofte han vil.. dette vil garantert gjevne seg ut etter hvert.

Lillemann her er 4 mnd nå, og roer seg godt om kvelden med bare mm.

Hadde en økeperiode nå nettopp, og spurte om jeg burde starte med grøt.. men det ble ikke anbefalt! Min pode har sovet godt om natta siden han var 2 mnd, og startet med nattmat igjen.. Men nå er alt greit, for det var bare en økeperiode. Vanlig med økedager rundt 3 mnd.. Gi det litt tid, og la han få så ofte han vil så vil nok mengden din øke!

Lykke til

Annonse

Den beste oppskriften på å få mer melk på kveldstid er å sove litt på dagen/ettermiddagen, man produserer mer melk når man sover så hvis man legger inn en liten lur iløpet av dagen så klarer som regel kroppen å lage mer melk til kvelden :)

Jeg ville overhodet ikke gitt tynn grøt allerede nå pga det de andre har nevnt i tråden over her.

er vanlig med litt urolige barn på kveden og at det er mindre melk da. Men det er ikke sikkert det hjelper med grøt velling. Magen /tarmen er heller ikke klar for slik kost før 6 mnd. Tips: Les på ammehjelpen.no. Rull nedover på første sida står noe der om urolge barn på kvelden mener jeg. Kanskje det er litt trøst.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...