Gå til innhold

Hørte ikke hjertelyden på kontroll


Firekids

Anbefalte innlegg

Hmm.

Var på første kontroll i dag.

Legen hørte ikke hjerte/fosterlyden, men sa det ikke var uvanlig.

Ble litt bekymret. Noen som har opplevd det samme?

Er i 11. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang tok jordmor en råsjans og lette etter fosterlyd uke 10, ble kjempeglad da hun fant, hun gjorde det VELDIG klart at det sjelden var mulig å høre før rundt uke 14. Legen blei dritsur da han så på helsekortet at hun hadde sjekka, og når han prøvde (med antikk gammelt utstyr) hørte han ingenting. Men på neste sjekk hos jordmor banka hjertet som bare det :)

 

Altså: ingen forsterlyd i uke 11 er fullstendig normalt. Det kan jo være at han/hun lå feil vei, at morkaka lå i veien, at utstyret var gammelt osvosv.

 

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT normalt :-) Jeg var til kontroll i sist uke når jeg var i uke 10, og legen ville ikke lytte da, men hun sa at hun gjerne vill prøve å høre etter hjertelyd neste gang når jeg er i uke 13. Hun sa også at hun normalt ikke gjore det så tidlig fordi det ofte var umuligt å finne den, men i og med jeg er ganske tynn + de fannt hjertelyd tidlig sist jeg var gravid, vil hun godt ta sjansen neste gang - selvsagt med forbehold om at hun ikke finner den og at det vil være helt normalt (jeg håper selvsagt at hun finner den :-) ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...