Gå til innhold

Dere med BEKKENLØSNING-erfaring.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer VELDIG nå på hvilke symptomer dere har har/har... I dag tidlig fikk jeg en nesten uutholdig smerte på "hoftene" (oppe på siden på lårene);) ...Var IKKE noe godt, så jeg lurer...KAn dette vær ett faresignal?? Eller er jeg helt på bærtur nå?;) *håper det*;) ....Å evt. hvilke forholdsregler bør jeg ta?? TAKK for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det i halebeinet, kjennes ut som om noen har sparket med HARDT i baken.. Også er det litt vondt i hoftene hvis jge går mye.. Sambisen min er osteopat så jeg får behandling hjemme. Svømmer også to ganger i uka, vil ihvertfall anbefale det..

Skrevet

Men tror du det kan ha noen sammenheng med bekkenløsning?

Skrevet

Hos meg "låser" det seg i hoftene + smerter i ryggen/isijas vondt som går ned i rompa og foten. Jeg har problemer med å gå opp bakker og trapper, det låser seg gjerne hvis jeg har stått eller ligget en stund.

Jeg står på venteliste til fysio ( har gjort det 1mnd nå)...

Ett av tipsene jeg fikk var å ta kortere steg, ikke bare lange av gårde som før... :)

Skrevet

Fikk beskjed av legen at alt med hofter, halebein i den regionen er bekkenløsning hos gravide for man reagerer så forskjellig. Jeg får problemer med å gå uten behandling, så det slår ut i hoftene. Men har alltid kjent det først i halebeinet. Vet ikke helt hva som er riktg jeg:-)

Skrevet

Jeg er i mitt 2. svangerskap med BL-plager, og begge gangene har det startet i hale beinet og fortsatt nedover hoftene, nå er det hele høyre benet som har vondter. Ikke særlig godt nei, iallefall ikke når jeg skal løpe etter 2-åringen min om dagene også.

Går med fysioterapeut bare en gang i uka, tror jeg skal forlange en time eller to til, for nå har det tatt skikkelig av. Forrige gang gikk jeg på krykker halve svangerskapet, og vil gjøre alt for å unngå dette nå... er 23 uker på vei nå.

Skrevet

Hos meg sitter smertene foran i symfysebeinet, og øverst på innsiden av lårene. Har hatt det siden forrige svsk, har feks ikke kunnet løpe i tiden mellom svsk. Nå er det blitt verre igjen, men heldigvis ikke fullt så ille som sist. Er i uke 26. I perioder kan jeg ikke tråkke ned høyre fot, og har sterke korsryggsmerter. Går da til behandling hos manuell fysioterapaut som knekker opp låsninger i ryggen, som følge av svakt bekken. Da kan jeg gå normalt i noen uker.

Bekkenløsningssmerter er veldig forskjellige fra person til person, som noen skrev lengre opp, og omfatter hele bekkenregionen.

Enkle forhåndsregler er: Løft begge beina samlet (ut av seng, bil osv), gå med korte skritt, pute mellom knærne om natta (helst også mellom anklene), unngå tunge løft, ikke sitt med beina i kors, gå ett og ett trappetrinn, unngå alt som gjør vondt, for ellers blir det verre.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en blanding av de fleste nevnte smerter, de varierer ut fra hva jeg har gjort for å provosere. Men jeg har en kranglete rygg fra før da. Går til fysio, prøver å trene uten at det gjør vondt, minst mulig shopping (murgulv er drepen for bekken). Støvsuge i korte intervaller, gjøre det meste i korte intervaller, ellers overbelaster jeg eller stivner.

Som du skjønner, bekkenløsning, bekkenlåsning, ryggproblemer... dette henger veldig sammen, og er derfor ofte vanskelig å sette fingeren på hvor problemet egentlig kommer fra. Sjekk hva som diskuteres på bekkenløsningsforumet her, eller sjekk nettsidene til bekkenløsningsforeningen. Eller aller best, gå til fysio å få tips tilpasset akkurat deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...