Gå til innhold

Hvert på 3D UL.......:-)

Anbefalte innlegg

Jenta vår var litt større en normalen, hu er 1400 g. Vi fikk 1 aug som termin, han sa viss jeg skulle gå til den 12 aug som jeg fikk på den ordinære UL. Så blir hu en stor baby, men han håpet ikke på det att jeg går så lenge.. Han var veldig fornøyd. Hu har snudd seg, så hu ligger med hodet langt ned. Hun har lakt seg gått til rette. Hu kommer ikke til å snu seg, der blir hu. Jeg var ikke enig med den UL terminen jeg fikk på ordinære UL, stemmer nok den terminen jeg fikk i dag. Selv om den terminen på den ordinære UL skal stemme, så tror ikke jeg på den.. Jeg kommer til å gå etter terminen 1 aug, da er jeg 29+6.. Jeg fikk 10 bilder + dvd av hele greia.:-)..Det er litt trangt der inne nå.. Men hu trives, sparker og dytter som bare det. :-) Nå er jeg sliten, vi var i tønsberg. Vi satt i kø på hjem....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5123093-hvert-p%C3%A5-3d-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! :) Vi skal på 3D om et par uker. Var faktisk samboeren min som ba om det. Jeg har også en mistanke om at UL-termin er helt feil. Jeg har hatt UL senere også og blitt målt til å være en del lenger på vei enn hva de sa på ordinær UL, men de vil jo ikke korrigere terminen likevel. De sier også at jeg har en stor baby (1400 gram her også, menstermin 8.aug). Fikk du korrigert terminen din etter 3D slik at du nå har en ny "offisiell" termin?

3D er ikke godkjent for å "korrigere" termin når man bestiller selv. Såfremt det ikke har vært veldig unormale målinger eller store avvik ved ordinær UL i uke 18/19 så går de ut fra denne uansett. Sent i svangerskapet er babyene så forskjellige i størrelse at det er umulig å bestemme ny termin da, nettopp pga noen barn er større enn andre.

hei.. Dodge.nei, han korrigerte ikke terminen. jeg skal til JM neste uke, jeg skal høre hva hu sier. men jeg kommer til å gå etter den jeg fikk i dag. så for vi se.. for jeg er ikke enig med den terminen 12 aug..

Annonse

Jeg tok flere private ul frem til uke 13, og en 3D i uke 25. Alle de tilsa den samme terminene som jeg mener. Ul på sykehuset må være feil, da jeg hadde positiv eggløsningstest 10 i mnd, og etter korigert termin på sykehuset ville unnfangelse være 20 i mnd. Jeg testet positivt 22 i mnd. 24. hadde jeg hcg nivå på nesten 400 testet hos legen. Det er jo umulig med unnfangelse to dager før.

Det kan liksom ikke stemme, det sykehuset kom frem til. Men det de sa til meg, var at det er ikke unnfangelse dato de ser på, men størrelsen i uke 17-19 fordi da er fosteret mest likt utviklet. De korrigerer altså ikke termin etter unnfangelse, men når de forventer at barnet er "ferdig" og da når barnet melder sin ankomst. Og dato er kun en pekepin, kun 5 % føder jo på termin. Flest føder før termin.

Lege og jormor ble likevel litt paffe da jeg kom tilbake fra ultralyd i uke 18, da termin ble flyttet 10 dager frem. Så jordmor har skrevet i notatfeltet at jeg skal få tidligere overtidsvurdering enn det sykehuset har skrevet. Og det er det jo jordmoren som gjør, så jeg blir jo tatt vare på.

Men jeg tror det er lurt å tenke på at termin er 3 uker før og to uker etter selve datoen, så slipper du å tenke så veldig mye på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...