Gå til innhold

ikke bruke leketøy ....??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fra sidene Sex i svangerskapet:

Om SM-sex:

Å bruke harde gjenstander, eller hender/knyttnever og føre dem opp i skjeden skal man være forsiktig med under graviditen fordi slimhinnen er skjørere og det oppstår lettere rifter, og dette kan øke infeksjonsfaren.

For kraftig stimulering med harde gjenstander (her er ikke penis medregnet) kan stimulere mormunnen til fødsel, så det bør man være forsiktig med.

Om vibratorer:

Det er ingenting i veien for å bruke vibrator når man er gravid. Men bruk den ikke opp inni skjeden med vibreringen på -for man vet lite om hva vibrering kan gjøre med mormunnen. Utvendig og på klitoris er det helt ok.

Jeg vet at man skal være forsiktig med strøm der nede pga stråling. Har brukt elektrostimulering i baken pga lekkasjer og det skulle man ikke gjøre under graviditet. Den gikk på 9V batteri. Har operert inn en pacemaker nederst i ryggen pga dette problemet og den kan jeg ikke bruke nå under graviditeten. Ville vært forsiktig med strøm jeg. vil jo ikke skade spiren.

Det står ihvertfall i bøker,- ikke ha vibreringen på når den er i skjeden.... Strålingen fra batterier i forhold til leketøy har jeg aldri hørt om,men kan være noe i det. Men klart vibrering kan ha en effekt på livmor-munn etc? det høres logisk ut...

Annonse

jeg brukte hard gjennstad i vagina når jeg var gravid med første mann.Da blødde jeg etterpå og følte meg veldig skyldig.Det satte ikke igang noen fødsel, men slimhinnene er mye mer sårbare tror jeg. gjør ikke det igjen. Bruker vibrator på klitoris ca 1 gang om dagen, det har ikke skadet de 2 andre barna, de er litt hyper...he he he..men tror ikke det kommer av risting av klitoris i svangerskapet.

Appropo det med vibrator, har en stor lilla en...som jeg er fæl til å glemme i sengen,sofa etc... barna har sett den og lurer på hva det er. Sier det er til å masere skuldrene med.De har selfølgelig tatt på på knappen og vet at den både rister og lager andre bevegelser. De lurer på hvorfor den er formet som en tiss. Sier at det ikke er en tisseform. De kommer til å huske dette når de blir eldre og syntes det sikkert er veldig ekkelt at mamma brukte sånn...men det er for sent...minste mann spør etter den han vil masere skuldrene mine når jeg er sliten...ehhh sier jeg ikke vet hvor den er. Jeg må bli bedre til å gjemme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...