Gå til innhold

Noen som har prøvd pilates trening?

Anbefalte innlegg

spesielt i forhold til vektreduksjon og fjerne noen cm? Vil ¨så gjerne gå ned i vekt, men har stoppet opp. Gikk ned ca 7 kg og klarer ikke å gå ned mer. Er ca 15 kg overvektig og det er viktig at jeg går ned i forbindelse med å klare å bli gravid. Har også en skade i ankelen som gjør meg litt "hemmet" en periode for andre treningsopplegg. Noen erfaringer? eller andre råd er også hjertelig velkommen!

Fortsetter under...

Pilates er kjempefin trening for core-muskulatur blant annet, dvs mage og ryggmuskler. De som trener det sier at man strammer opp mage og muskulatur generelt. Jeg har aldri prøvd det selv, men har trent og instruert endel yoga (og aerobic), og pilates tar litt inspirasjon fra yoga. Såvidt jeg har skjønt ihvertfall:-)

Ang vektreduksjon, så er jo all aktivitet viktig. Men kondistrening har best effekt på forbrenning. Synd med ankelen din, hva slags skade er det? Du kan kanskje prøve svømming, det er litt mer skånsomt for ankelen...? Og styrketrening. muskler forbrenner fett, så man øker basalforbrenningen ved å få økt muskelmasse. Så bra at du har klart å gå ned så mye allerede! Du må ha bra viljestyrke.....! Har dere prøvd å bli gravide lenge? Stå på, lykke til med prøvingen :-)

venninen min holder på me dpilates men hun sier at pilates er flott styrke trening mankjenner på kroppen at man strammer opp kroppen men hun sa også skal man ned i vekt bør det kombineres med en annen type trening i tillegg og en bra diett!!

Men har du tenkt på bare gå turer på 1t det er virkelig bra og det er sunt du er ute i frisk luft og du velger tempoet selv!!

Jeg selv går turer3-5 ganger i uka og man kan se resultater !!

Lykke til uansett hva det blir til :)

klem

Heisan og takker for svar:) Jo jeg vil tro at det fungerer best sammen med kondis trening eller rett og slett bare gå en tur. Det som er at jeg har nå en gipset ankel pga leddbåndskade derfor får jeg ikke til noe annen trening. men noen pilates øvelser får jeg til. Jeg får prøve å stramme opp litt "her og der" der jeg får til og så ta fatt på mere trening senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...