Gå til innhold

Hvordan har dere merket at fødselen har vært i gang?

Anbefalte innlegg

Noen som kan si hvordan dere merket at fødselen var i gang?

Jeg har overhodet ikke noen "tegn" på at det kommer til å skje

noe snart, og har termin om 3 dager...

Noen som har opplevd å være "frisk og rask" og så plutselig har fødselen vært i gang?

Fortsetter under...

Med mitt første barn merket jeg det om natten ved at jeg ikke fikk sove og vondt i ryggen. Husker og at jeg gikk på do ekstremt mye den natten og at jeg følte jeg lakk...noe jeg senere fikk vite at bare var utflod ikke fostervann. Reiste på føden om morningen for undersøkelse og det ble fødsel på kvelden. Med nr 2 våknet jeg om natten med rier. Fødte 3 timer etter jeg våknet. Merket ikke noe når jeg la meg. Spent på hvordan det ska starte denne gang. 3uker igjen:)

Jeg var "frisk og rask" til jeg plutselig fikk relativt sterke menssmerter når jeg var ute og handlet (måtte støtte meg på et hjørne). Disse smertene kom tilbake ca. en gang i timen. De kom raskere og raskere helt fram til fødsel. Hadde ingen tegn forut for disse, men det tok 25 timer fra jeg kjente det første taket til jeg fødte. Reiste på sykehuset når det var 4 min. mellom hver ri (7 timer før Jr. kom).

Det kan nok skje når som helst ja! Bare slapp godt av og sov så godt du kan på forhånd. Jeg hadde jo rier hele natta og var ganske så trøtt når det hele var over. Det var ganske spesielt når det begynte. Hadde jo gått og ventet og ventet og plutselig så skjønner man at det hele er i gang! Ønsker deg masse lykke til!! Jeg fødte forresten på termindagen :) Håper babyen kommer noen dager før denne gangen. Man blir jo litt lei av magen på slutten!

Annonse

Jeg våknet av det jeg etterhvert skjønte var rier.Våknet på natta og fikk ikke sove igjen. Hadde ikke noe spesielt i forkant annet enn at litt ekstra nedpress og var litt sliten, men det er ting jeg har tenkt over i ettertid. Hadde mye kynnere siste uka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...