Gå til innhold

Kjenner man om man er gravid??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært hos STORK for en uke siden, men kjenner ingen tegn til graviditet.... Har inntrykk av at flere her inne merket med en gang at de var gravide. Betyr det at jeg mest sannsynlig ikke er gravid det da eller?

Noen som ikke merket at de var gravide, men var det likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5122232-kjenner-man-om-man-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser også at noen mener de har symptomer de første ukene etter inseminasjon, men det hadde ikke jeg. Det eneste var at brystene var litt ekstra ømme, men det tilla jeg at jeg hadde tatt hormoner på forhånd. Du kan nok sikkert være gravid uten at du kjenner noe særlig til det før du tester deg. Mitt første symptom (foruten manglende mens) var at jeg ble usigelig trøtt, døgnet rundt. Dette oppsto ca 3 uker etter befruktning. Men det er nok forskjellig for alle.

den første uke etter inseminasjon "vet ikke" kroppen at den er gravid. egget driver jo rundt i eggstokk/livmor som en liten romfarer. først når egget fester seg i livmora etter en drøy uke "vet" kroppen at den er gravid. synes derfor det er litt rart å ha symptomer før den tid.

festing av egget er det imidlertid endel som kjenner, hvis man legger merke til det. kan være stikking i livmora , evt med en liten festeblødning ("spotting" - mye friskt blod er ikke festeblødning.)

• 2 uker senere...

Jeg kjente med en gang at noe skjedde i/med kroppen. Om det var psykisk eller en reell graviditet, var jeg ikke helt sikker på - helt til jeg begynte å bli kvalm etter at egget hadde festet seg. Det er virkelig ikke noe jeg vil innbille meg!!! Følte meg "uggen", kald og varm, og har kjent stikkinger i magen siden unnfangelsen. Ikke fordi jeg ble gravid, men har en tanke om at livmor gikk berserk med alle sædcellene hun hadde ventet på så lenge...;)! Kjenner det fortsatt i magen, hele tiden. Men jeg er veldig sensitiv som person hva gjelder kroppen min. Så da graviditetstesten var negativ etter 17 dager, så skjønte vi ingenting. Men så ble den veeldig positiv - heldigvis!!!

Vet at mange ikke kjenner noe, men er likevel gravide. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...