Gå til innhold

Hva kan deres babyer på 5-6 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når min var 5 mnd så lå han så fint på leketeppet på rygg eller mage og fiklet med leker eller pludret ut i luften. Da han var 6 mnd rullet han omkring på hele stuegulvet, dro og vrei seg hit og dit og ville helst ha masse action hele tiden.

Så det gikk VELDIG fort de ukene, han lærte noe nytt hele tiden og utvidet rekkevidden sin hele tiden. Plutselig merket han at han kunne komme seg bort til alt det spennende han så "langt i det fjerne" i stedet for å leke med de gamle lekene (som han plutselig begynte å synes var ganske kjipe).

Nå er han 6,5 mnd og gikk opp på alle fire for omtrent 1,5 uke siden. Han prøver å krabbe men har ikke skjønt at ham må ha armene med seg. Står veldig mye på alle fire og bare gynger, og er ofte helt umulig å ha med å gjøre på stellebordet fordi han synes det er kjedelig å ligge på rygg.

Så bare nyt din blide og glade baby - snart har du ikke tid til å bare sitte og nyte synet av ham lenger :)

Hvis han er 5 mnd så kan han nok en hel del allerede:-) Han smiler og pludrer sikkert til deg, og han snur seg nok hvis du snakker til han på siden av hodet. Det er jo masse han allerede kan, men det er så lett å tenek at babyene ikke kan når man leser her inne. Men du må jo huske at det er gjerne de som er tidlig ute som svarer, og da kan det virke som om alle er det. Blir litt stressa selv jeg når jeg leser om 2-3 mnd gamle babyer som snur seg rundt, men så vet jeg jo at det er veldig tidlig.....så det er jo bare et lite flertall som er slik.

Så babyen din kan nok masse, og mye mer kommer fortere enn du aner:-)

Takk for hyggelige svar begge to :-) Jo, han kan jo masse, og lager masse gode lyder som er som musikk i mine ører, og smiler så jeg smelter, men venter jo litt på rullinga da :-) Stresser ikke så mye med det altså, vet jo at han ikke kommer til å bli liggende der til han blir 10 år hehe.

-HI

Han snur seg fra rygg til mage og spinner rundt sin egen akse og kan ettehvert klare å åle seg littegranne rundt. Men da holder han på lenge og flytter seg ikke mer en toppen seksti cm!

Han smiler og ler, følger ting med blikket, strekker seg og griper etter det han vil ha og fører det i munnen.

Hm... hva mer gjør han tro? *tenke*

Han er forresten 5,5 mnd gammel.

:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...