Gå til innhold

Svangerskapskontroll i Bergen (tvillinger)

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei prøvi!

Jeg har termin 27 november, leeeeenge til..:-) På KK anbefalte de at jeg gikk til gynekolog for å kun få en og samme person å forholde meg til hver gang. Primærlegen anbefalte dr Tande, men han har så vannvittig lang venteliste.... Selv har jeg vurdert KK, for de er i alle fall helt oppdaterte, og har topp utstyr. Tenker at det nødvendigvis ikke er SÅ viktig at jeg får samme legen hver gang.

Hvor ofte har du vært på kontroll/UL?

Bor du i Bergen?

Jeg synes ikke det er så viktigt og ha samme lege hver gang, har samme jordmor.. Så jeg synes det er helt greit, men det er jo smak og behag.. Jeg var på 2 UL før jeg var på 18 uker og etter det har jeg ver hver 3 uke no etter uke 30 skal jeg gå hver 2 uke. Det er prøverør så var på tidlig UL.. Det er ikke lenge og vente tiden går kjempe fort(det synes ihvertfall jeg):):) Jeg kommer fra Os.. Du da??

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å gå til jordmor denne gangen fordi jeg ikke følte jeg hadde behov (vi fikk en gutt for 2,5år siden). Men da jeg fikk vite at tvillinger var på vei, meldte jordmor-behovet seg:-) Det er så mye jeg lurer på, og dette svangerskapet har vært veldig annerledes enn det forrige. MYE mer kvalm og trøtt:-) Så kanskje tiden begynner å gå litt fortere når dette gir seg:-)

Jeg tror jeg ringer KK i morgen for å booke meg inn! Tusen takk for dine erfaringer! Jeg bor forresten i Åsane, men har jobbet på Os:-) Vet du forresten om det er en eller to-eggete du har på vei?

Annonse

Jeg har kjøpt tetounia. er kjempe fornøyd med den har to svinghjul forran og da er det mye lettere og svinge:)+ at det er god plass til bebisene oppi. Men det er jo smak og behag hva vi liker. Skal på kontroll på mandag gleder meg til og se kor stor de er.. De har vert veldig store på de andre kontrollene, men det er jo bare kjekt for da er de litt hardfør når de kommer ut. Har du tenkt på noen vogn?? Du får 10% på alt du kjøper på reflex på Norås, Men du må gi beskjed selv for de gir det ikke uten videre:)

Du må ha lykke til på kontroll! Det er jo så fantastisk å få ta en titt, og få en forvissing på at de har det bra! Jeg prøvde forresten å booke meg inn på KK i dag, men de ville ikke ha meg....:-( Så lenge det ikke var eneggete, ville jeg ikke bli prioritert inn... Jeg forstår de har det travelt, men synes det var trist! Gynekologen i bydelen hadde heller ikke kapasitet... Så no e eg litt pissed!!! Skal prøve å mase meg til en plass hos en eller annen gynekolog i morgen! Det burde jo ikke være sånn!

Det første pappaen tenkte på når han fikk vite om tvillingene var ny bil, det andre var vogn:-) Vi har kikket litt på nettet, synes Teutonia så veldig kjekk ut! Har Teutonia til "storebroren" og er veldig fornøyd med den! Takk for infoen om Reflex! Har også sett på en del andre, men de var skammelig dyre!!! Har ett par venninner som har bestilt til sine enlinger i Tyskland og Italia på nettet - de har fått vogner til 1/2 pris! Foreløpig synes jeg det er tidlig å kjøpe, tror vi venter til høsten:-) Gleder meg til å få litt beibistesj i hus igjen:-)

Hvordan har din form vært under svangerskapet så langt?

Det var no kjempe dumt att du ikke fikk gå på KK.. Men du må jo få oppfølling noen plass. Få fastlegen din til og henvise deg.. det gjore min da kom jeg inn:) Det med bil var det første pappaen her i huset tenkte på også, vi har hund også så trengte litt plass. Vi har kjøpt oss en Opel Vectra ny:) Den er vi kjempe førnøyd med stor plass i bagasjerommet og kjempe plass i baksete.

Ellers i svangesapet så var jeg kjempe kvalm de første mdene, tilbringte den meste av tiden på do. Det var ikke noe kjekt nei. Så kom bekkenløsning. men bank i bordet så har jeg vert ganske pigg etter uke 26. Merker ikke noe til bekkene på dagtid. Men merker att det begynner og bli ganske tungt no ja. Men prøver og gå på tur med hunden en til to ganger om dagen,Så det hjelper og holde seg litt i aktivitet. Jeg som har så stort barn så holder ikke hun meg like mye i aktivtet no lengre, Men det merker jo du som har en liten.

Formen din no da??

Det legen min gjorde, som kanskje var litt dumt, var at han gav meg en åpen henvisning - og dermed havnet ansvaret hos meg. Det hadde sikkert vært vanskeligere både for KK og gynekologen i bydelen å si nei om henvisningen hadde kommet direkte fra legen. Men, men hormon-sinnet har begynt å legge seg:-) Det ordner seg vel.

Min form har ikke vært på topp så langt heller, veldig trøtt og kvalm - er for såvitt det ennå, men håper på at det gir seg snart:-) I forrige svangerskap var jeg mye plaget med bekkenet, i dette begynte det for fullt i uke 9. Så det blir lite trim for tiden. Jeg er egentlig ikke så veldig glad i å være gravid - kunne født 14 ganger om jeg kunne slippe de 9 månedene i forkant:-) Men, men man skal jo ikke klage - har jo noe fantastisk i vente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...